SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Szymon Piduch rezygnuje z funkcji prezesa Dino Polska, ma przejść do rady nadzorczej

Szymon Piduch zrezygnował funkcji prezesa Dino Polska, właściciela ponad 1,2 tys. sklepów spożywczych Dino. Ma zostać członkiem rady nadzorczej spółki.

Szymon Piduch przestanie być prezesem Dino Polska z dniem otwarcia obrad najbliższego walnego zgromadzenia firmy. Piduch jest z nią związany od 2002 roku, a stanowisko prezesa objął w 2010 roku.

Jednocześnie Tomasz Biernacki, przewodniczący rady nadzorczej i główny akcjonariusz Dino Polska, zaproponował Szymonowi Piduchowi przejście do rady nadzorczej spółki. - Intencją jest wykorzystanie dużego doświadczenia Szymona Piducha do wspierania kluczowych projektów Dino Polska S.A. z poziomu rady nadzorczej i w związku z tym zwolnienie go z bieżących obowiązków związanych z codziennym zarządzaniem spółką - zaznaczono w komunikacie giełdowym firmy.

W zarządzie Dino Polska jako członkowie są nadal Michał Krauze (od jesieni 2015 roku) i Michał Muskała (od sierpnia ub.r.).

Dino Polska ma ponad 1,2 tys. sklepów, przez trzy lata dwukrotny wzrost

Firma Dino Polska wiosną 2017 roku zadebiutowała na warszawskiej giełdzie, a ok. 1,6 mld zł pozyskane ze sprzedaży mocno przyspieszyło rozwój sieci sklepów Dino. Na koniec 2016 roku miała 628 sklepów o łącznej powierzchni 238 tys. metrów kwadratowych, a na koniec ub.r. - już 1 218 sklepów o powierzchni 472 tys. metrów kwadratowych.

- Zrealizowaliśmy główne cele, które postawialiśmy sobie ponad rok temu. Otworzyliśmy rekordową liczbę 243 marketów, co sprawiło, że na koniec roku pod szyldem Dino w całej Polsce funkcjonowało 1 218 sklepów, a ich łączna powierzchnia sprzedaży przekroczyła 472 tys. m2 i była o 26 proc. wyższa niż rok wcześniej - opisywał Szymon Piduch w raporcie Dino Polska za ub.r.

- Na początku 2019 r., w Rzeszotarach na Dolnym Śląsku, zakończyliśmy proces uruchamiania czwartego centrum dystrybucyjnego. W połowie roku uruchomiliśmy magazyn w Wolborzu w centralnej Polsce, który zastąpił wcześniej wynajmowany magazyn w Piotrkowie Trybunalskim. Obecnie jesteśmy w trakcie budowy piątego magazynu w miejscowości Łobez w północno-zachodniej Polsce. Równolegle przygotowujemy kolejne inwestycje w tym obszarze - wyliczył odchodzący prezes Dino Polska.

Najwięcej sklepów Dino jest w Wielkopolsce i na Śląsku, natomiast prawie w ogóle nie ma ich na Warmii i Mazurach, Podkarpaciu, Podlasiu i Lubelsczyźnie.

Dino z 7,6 mld zł wpływów i 411 mln zł zysku, wzrost LfL o 11,6 proc.

W ub.r. przychody sprzedażowe Dino Polska zwiększyły się z 5,84 do 7,65 mld zł, a przy wzroście kosztów z 5,41 do 7,09 mld zł zysk operacyjny poszedł w górę z 429 do 651,9 mln zł, a zysk netto - z 307,5 do 410,9 mln zł.

- Wzrost przychodów ze sprzedaży na bazie LfL, czyli w marketach, które istniały także w 2018 r., wyniósł 11,6 proc., co w połączeniu z dynamicznym wzrostem liczby sklepów pozwoliło nam zwiększyć całkowite przychody ze sprzedaży o 31 proc. do 7,6 mld zł. Podobnie jak we wcześniejszych latach towarzyszyła temu dalsza poprawa rentowności - opisał Szymon Piduch.

Wydatki Dino Polska na świadczenia pracownicze wzrosły rok do roku z 649,4 do 854 mln zł, a na zużycie materiałów i energii - z 512,1 do 704,1 mln zł.

Koszty sprzedaży i marketingu poszły w górę z 933,7 mln zł do 1,23 mld zł.

Dino na giełdzie warte ponad 16 mld zł

W kwietniu 2017 roku akcje Dino Polska debiutowały na giełdzie w cenie 36,15 zł. Do końca 2017 roku podrożały do ok. 80 zł, w maju 2018 roku pierwszy raz przekroczyły poziom 100 zł, a w sierpniu ub.r. - 150 zł.

Po krótkim, głębokim spadku w połowie marca kurs spółki w drugiej połowie kwietnia wspiął się na rekordowy poziom 188,90 zł. W piątek na koniec sesji wynosił 169 zł, co daje kapitalizację firmy w wysokości 16,57 mld zł.

Do Tomasza Bernackiego należą akcje stanowiące 51,1 proc. kapitału i głosów na walnym zgromadzeniu firmy. Obecna wartość tego pakietu to 8,47 mld zł.

Dołącz do dyskusji: Szymon Piduch rezygnuje z funkcji prezesa Dino Polska, ma przejść do rady nadzorczej

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
R.T.
Bernacki, lokalni kierownicy robia cie na szaro zawyzajac ceny ponad globalne ustalenia a nadwyzki zwyczajnie kradna dla siebie.
0 0
odpowiedź
User
Jaś
To jeszcze czekać jak Biernacki wywali pozostałych członków zarządu w tym wielkich lotów mitomana od inwestycji... ten dopiero robi go na szaro
0 0
odpowiedź
User
Patryk
W 1998 roku Dino było najdrożej wycenianą siecią FMCG w Europie. P/e 40. Taka ciekawostka :-)
0 0
odpowiedź