Disney+ znów zmieni ceny w Polsce. Będzie nowy pakiet
W październiku 2024 roku platforma Disney+ wprowadzi do swojej oferty w Polsce nowy pakiet - Premium. Równocześnie zmienią się ceny subskrypcji do platformy, które znacząco podwyższono jesienią zeszłego roku. Jeden pakiet będzie droższy od dotychczasowego, a drugi - tańszy.
Polska jest jednym z grupy krajów, w których na Disney+ pojawi się plan Premium. Obejmuje on wszystkie treści platformy, także te w jakości 4K i Dolby Atmos oraz opcję jednoczesnego odtwarzania nawet czterech streamów. W pakiecie standardowym treści są dostępne w standardzie Full HD i do dwóch równoczesnych streamów.
Plan Premium na Disney+ został już wprowadzony w wielu krajach, we wrześniu ub.r. informowaliśmy, że pojawił się w Niemczech (kosztował tam wówczas 8,99 euro miesięcznie, podczas gdy za plan standardowy trzeba było płacić 5,99 euro).
Disney+: plan Premium i nowe ceny w Polsce
Od połowy października plan Premium będzie dostępny w Polsce: w cenie 49,99 zł miesięcznie i 499,90 za 12 miesięcy. Natomiast za pakiet Standard trzeba będzie płacić 29,99 zł miesięcznie, a 299,90 zł przy zakupie na 12 miesięcy. Jego miesięczna cena będzie niższa od ceny dotychczasowego pakietu o 8 zł.
CZYTAJ WIĘCEJ: Wysyp nowości Disneya. Znamy tytuł nowego „Avatara”
Taka oferta od 17 października 2024 roku będzie obowiązkowa dla wszystkich nowy subskrybentów Disney+. Natomiast użytkownicy z trwającymi subskrypcjami nie będą mogli ich już przedłużyć na kolejne okresy rozliczeniowe. W efekcie nowe pakiety pojawią się dla nich od 12 grudnia br.
Jak dotąd ofert Disney+ w Polsce (platforma pojawiła się u nas w czerwcu 2022 roku) składa się z jednego pakietu. Z początkiem listopada ub.r. podwyższono ceny subskrypcji: z 28,99 do 37,99 zł w opcji miesięcznej oraz z 289,90 do 379,90 zł w rocznej. Cena
Disney+ nie ujawnia, ilu ma subskrybentów w poszczególnych krajach poza USA i Kanadą. W lipcu 2024 roku platformę odwiedziło u nas 2,99 mln internautów, każdy spędził średnio 2 godziny, 27 minut i 18 sekund (według badania Mediapanel).
CZYTAJ TEŻ: Sąd blokuje wspólną platformę streamingową trzech gigantów
Disney+ z reklamami w kolejnych krajach
Również 17 października br. Disney+ wprowadzi swój pakiet z emisją reklam przy treściach w dalszych trzech krajach: Finlandii, Holandii i Portugalii.
W ub.r. taka opcja pojawiła się na dziewięciu rynkach europejskich: w Danii, Francji, Niemczech, Włoszech, Norwegii, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.
Jak niedawno opisywaliśmy, na 29 czerwca 2024 roku (to koniec kwartału rozliczeniowego dla Disneya) podstawowa odsłona Disney+ miała 118,3 mln subskrybentów, o 0,7 mln więcej niż kwartał wcześniej. To efekt wzrostu w USA i Kanadzie z 54 do 54,8 mln, podczas gdy na pozostałych rynkach nastąpił minimalny spadek - z 63,6 do 63,5 mln.
Cały segment streamingowy koncernu, obejmujący też platformy Star, Hulu i ESPN+, w minionym kwartale przy wzroście przychodów o 15 proc. do 6,38 mld dolarów pierwszy raz osiągnął dodatnią rentowność operacyjną: 47 mln dolarów, zysku, wobec 512 mln dolarów straty przed rokiem.
Dołącz do dyskusji: Disney+ znów zmieni ceny w Polsce. Będzie nowy pakiet
Z czym?