SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polska spółka Disneya podwoiła wpływy. Na początek 9 mln zł z Disney+

W zeszłym roku finansowym polska spółka zależna The Walt Disney Company przy 304 mln zł przychodów osiągnęła wzrost zysku netto z 5,1 do 13,3 mln zł. Pierwsze trzy miesiące dystrybucji Disney+ przyniosły 9 mln zł przychodów.

Spółka The Walt Disney Company (Polska) w roku finansowym od października 2021 do września ub.r. zanotowała 304,43 mln zł przychodów, wobec 149,28 mln zł rok wcześniej. Ten wzrost wynika przede wszystkim z tego, że jesienią 2021 roku firma zaczęła zajmować się sprzedażą operatorom satelitarnym i kablowym praw do emisji stacji koncernu (w minionym roku przyniosło to 106,38 mln zł) oraz działaniami marketingowymi tych kanałów.

Wyniki poprawiły się też dzięki pocovidowemu ożywieniu w branży kinowej (przychody z dystrybucji kinowej wzrosły z 27,97 do 42,38 mln zł) oraz reklamowej (sprzedaż czasu reklamowego w stacjach Disneya zwiększyła się z 86,9 do 104,88 mln zł).

Disney+ w ofercie Grupy Polsat Plus

The Walt Disney Company (Polska) odpowiada również za dystrybucję obecnej u nas od połowy ub.r. platformy streamingowej Disney+ u operatorów kablowych, satelitarnych i telekomów. Do września przychody z tego wyniosły 8,94 mln zł.

Głównym partnerem dystrybucyjnym Disney+ w Polsce jest Grupa Polsat Plus, wraz ze startem platforma pojawiła się w ofertach Plusa, Netii, Polsat Box i Polsat Box GO. W lutym br. Disney+ odwiedziło 4,17 mln polskich internautów, każdy spędził tam średnio 2 godziny i prawie 36 minut (dane z Mediapanelu).

Przychody polskiej firmy od innych spółek z koncernu The Walt Disney Company w zeszłym roku finansowym wyniosły 40,59 mln zł, wobec 32,84 mln zł rok wcześniej. Te od The Walt Disney Company Limited wzrosły z 19,81 do 32,49 mln zł, a od Disney Streaming Technology - z 6,93 do 7,09 mln zł, a te od Disney Networks Group Poland skurczyły się z 5,62 mln zł do 82,9 tys. zł.

Ponad 50 pracowników więcej

Podwoiły się również koszty operacyjne The Walt Disney Company (Polska) - ze 142,55 do 285,66 mln zł. Gros stanowią wydatki na usługi obce, które poszły w górę z 99,32 do 229,04 mln zł.

Spółka wyliczyła w sprawozdaniu, że „świadczyła usługi w zakresie badania rynku, doradztwa w zakresie kontaktów z klientami, public relations i promocji, doradztwa w zakresie rynku i zarządzania, nadzoru dubbingu filmów kinowych, filmów przeznaczonych dla celów wideo oraz utworów przeznaczonych dla celów rynku telewizyjnego a także dostarczanie pozostałych usług w zakresie doradztwa na rzecz innych firm wchodzących w skład The Walt Disney Company Group”, a „dodatkowo kontynuowała świadczenie usług dotyczących analiz rynku medialnego”.

Koszty w ramach koncernu poszły w górę z 81,3 do 183,76 mln zł. Prawie w całości trafiły do The Walt Disney Company Limited (wzrost z 75,53 do 180,21 mln zł).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Na pensje spółka przeznaczyła w zeszłym roku finansowym 43,83 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - 7,5 mln zł, wobec odpowiednio 31,12 i 5,27 mln zł rok wcześniej. Liczba pracowników etatowych w firmie zwiększyła się ze 104 do 157.

Koszty amortyzacji poszły w górę z 306,9 tys. zł do 2,23 mln zł, natomiast pozostałe wydatki rodzajowe skurczyły się z 4,68 do 1,53 mln zł.

Zysk 8 mln zł w górę

Wyniki rentowności prawie się potroiły: zysk operacyjny wzrósł z 6,66 do 18,21 mln zł, a zysk netto - z 5,1 do 13,28 mln zł. Spółka zapłaciła w zeszłym roku 4,88 mln zł podatku dochodowego, wobec 1,35 mln zł rok wcześniej.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to okres od października 2021 do września ub.r., a poprzedni - od października 2020 do września 2021 r.

Dołącz do dyskusji: Polska spółka Disneya podwoiła wpływy. Na początek 9 mln zł z Disney+

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ann
Może ktoś polecić TRZY (nie więcej niż trzy) dramaty jakieś warto zobaczyć tam?
0 0
odpowiedź
User
@nimeFan
Z ciekawostek. Disney+ idzie w ślady Netflixa i zaczyna mocno stawiać na anime. Wykupili prawa do takich seriali jak "Bleach", "Bleach: Sennen Kessen hen", "Tokyo Revengers", "Tajemnica wyspy". Może to da mocno do myślenia polskiemu kierownictwu Amazon Prime, które po oficjalnym wejściu usługi Prime Video do Polski pod koniec 2020 roku odcięło polskich widzów od katalogu kilkudziesięciu seriali anime. Także polski Canal+ (w przeciwieństwie do rynku francuskiego) nie oferuje produkcji z tego gatunku (co też jest dziwne... kiedyś C+ miał w środy wieczory z anime... Hyper+ też mocno stawiał na anime... dziwne podejście... zwłaszcza, że dzisiaj ograbiony z praw i licencji C+ i tak nie ma czym zapełnić ramówki).
14 5
odpowiedź
User
c . d.
W Polsce żadna platforma VOD (w ramach abonamentu) nie ma w ofercie nawet filmów kinowych, które miały w ostatnim czasie oficjalną premierę kinową w Polsce: Jujutsu Kaisen 0: The Movie, Belle, One Piece Film: Red, Dragon Ball Super: Super Hero.
Zwłaszcza o Belle było głośno za sprawą Darii Zawiałow, która użyczyła swój głos w dubbingu.

A polscy menadżerowie serwisów VOD i szefowie stacji telewizyjnych -> NIC i dalej nie dostrzegają światowych trendów i tego co bije rekordy popularności na świecie :-(
Patrz TVN, który w ofercie dla młodzieży ma co najwyżej żenujące paradokumenty w rodzaju "Szkoła" czy "19+"
0 0
odpowiedź