DisplaySearch: 25-proc. wzrost sprzedaży telewizorów w I kw.
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku na całym świecie sprzedano prawie 55 milionów telewizorów.
To o 25 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego - wynika z danych firmy badawczej DisplaySearch.
O 50 proc., do ponad 40 milionów telewizorów, wzrosła w I kwartale sprzedaż odbiorników LCD. Dobre wyniki odnotowano także w przypadku innego rodzaju telewizorów. Sprzedaż odbiorników plazmowych zwiększyła się o 21 proc. (do 3,4 mln sztuk), a odbiorników kineskopowych CRT (Cathode-Ray Tube) zmalała tylko o 21 proc., po tym jak przez większość 2009 roku odnotowywano tutaj około 40-proc. spadki.
DisplaySearch podkreśla, że nawet na najbardziej dojrzałych rynkach płaskich telewizorów sprzedaż rosła bardzo szybko. Przykładowo w Japonii sprzedano w ujęciu rocznym o 93 proc. więcej odbiorników LCD i o 38 proc. więcej plazm. Z kolei w Europie ogólna sprzedaż telewizorów wzrosła o 33 proc., ale za to w Ameryce Północnej już tylko o 1 proc.
Światowa sprzedaż telewizorów w I kw. 2010 r. (000)
Technologia | sprzedaż I kw. 2010 | udz. w rynk. I kw. 2010 | wzrost kw/kw | wzrost r/r |
LCD | 40,595 | 74.1% | -20% | 50% |
PDP | 3,390 | 6.2% | -28% | 21% |
OLED | 0.1 | 0.0% | -73% | -84% |
CRT | 10,750 | 19.6% | -12% | -22% |
RPTV | 41 | 0.1% | -20% | -38% |
Suma | 54,777 | 100% | -19% | 25% |
8 proc. sprzedanych w I kwartale telewizorów LCD stanowiły odbiorniki z podświetleniem LED. Dla porównania, jeszcze w ostatnich trzech miesiącach zeszłego roku wskaźnik ten był dwa razy mniejszy.
Wśród producentów, liderem pod względem przychodu uzyskanego ze sprzedaży telewizorów, był w I kwartale Samsung, wyprzedzając kolejno firmy LG Electronics, Sony, Panasonic oraz Sharp.
Ranking czołowych marek telewizorów w I kw. 2010 r. pod względem przychodu
Ranking | Marka | udz. w ryn. IV kw. 2009 | udz. w ryn. I kw. 2010 | wzrost kw/kw | wzrost r/r |
1 | Samsung | 23.7% | 21.9% | -26% | 18% |
2 | LGE | 13.0% | 14.8% | -9% | 29% |
3 | Sony | 11.5% | 9.6% | -34% | -15% |
4 | Panasonic | 7.9% | 6.7% | -32% | 28% |
5 | Sharp | 5.4% | 6.3% | -7% | 1% |
Pozostałe | 41.7% | 41.4% | -18% | 17% | |
Suma | 100.0% | 100.0% | -20% | 15% |
Dołącz do dyskusji: DisplaySearch: 25-proc. wzrost sprzedaży telewizorów w I kw.