SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

DisplaySearch: 25-proc. wzrost sprzedaży telewizorów w I kw.

W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku na całym świecie sprzedano prawie 55 milionów telewizorów.

To o 25 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego - wynika z danych firmy badawczej DisplaySearch.

O 50 proc., do ponad 40 milionów telewizorów, wzrosła w I kwartale sprzedaż odbiorników LCD. Dobre wyniki odnotowano także w przypadku innego rodzaju telewizorów. Sprzedaż odbiorników plazmowych zwiększyła się o 21 proc. (do 3,4 mln sztuk), a odbiorników kineskopowych CRT (Cathode-Ray Tube) zmalała tylko o 21 proc., po tym jak przez większość 2009 roku odnotowywano tutaj około 40-proc. spadki.

DisplaySearch podkreśla, że nawet na najbardziej dojrzałych rynkach płaskich telewizorów sprzedaż rosła bardzo szybko. Przykładowo w Japonii sprzedano w ujęciu rocznym o 93 proc. więcej odbiorników LCD i o 38 proc. więcej plazm. Z kolei w Europie ogólna sprzedaż telewizorów wzrosła o 33 proc., ale za to w Ameryce Północnej już tylko o 1 proc.

Światowa sprzedaż telewizorów w I kw. 2010 r. (000)

 

 

Technologia

sprzedaż

I kw. 2010

udz. w rynk.

I kw. 2010

wzrost

kw/kw

wzrost

r/r

LCD

40,595

74.1%

-20%

50%

PDP

3,390

6.2%

-28%

21%

OLED

0.1

0.0%

-73%

-84%

CRT

10,750

19.6%

-12%

-22%

RPTV

41

0.1%

-20%

-38%

Suma

54,777

100%

-19%

25%

8 proc. sprzedanych w I kwartale telewizorów LCD stanowiły odbiorniki z podświetleniem LED. Dla porównania, jeszcze w ostatnich trzech miesiącach zeszłego roku wskaźnik ten był dwa razy mniejszy.

Wśród producentów, liderem pod względem przychodu uzyskanego ze sprzedaży telewizorów, był w I kwartale Samsung, wyprzedzając kolejno firmy LG Electronics, Sony, Panasonic oraz Sharp.

Ranking czołowych marek telewizorów w I kw. 2010 r. pod względem przychodu

 

Ranking

Marka

udz. w ryn.

IV kw. 2009

udz. w ryn.

I kw. 2010

wzrost

kw/kw

wzrost

r/r

1

Samsung

23.7%

21.9%

-26%

18%

2

LGE

13.0%

14.8%

-9%

29%

3

Sony

11.5%

9.6%

-34%

-15%

4

Panasonic

7.9%

6.7%

-32%

28%

5

Sharp

5.4%

6.3%

-7%

1%

 

Pozostałe

41.7%

41.4%

-18%

17%

 

Suma

100.0%

100.0%

-20%

15%

Dołącz do dyskusji: DisplaySearch: 25-proc. wzrost sprzedaży telewizorów w I kw.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl