„Do Rzeczy”, „Gazeta Polska” i „Wprost” mocno tracą. „Newsweek” za „Polityką”
Zdecydowana większość tygodników opinii zanotowała we wrześniu br. spadki sprzedaży ogółem, najwięcej straciły „Do Rzeczy”, „Gazeta Polska” i „Wprost”. Największy wzrost odnotował „Przegląd”, zyskały też „Gość Niedzielny” i „Tygodnik Powszechny”
Średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia tygodników opinii „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) we wrześniu 2014 roku wyniosła 140 391 egz. Było to o 4,13 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugie miejsce z trzeciego awansowała „Polityka” (Polityka), ale jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 5,82 proc. do 117 211 egz. Jej cena we wrześniu br. jak i rok wcześniej wynosiła już 5,90 zł.
>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Natomiast na trzecią pozycję z drugiej spadł „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem we wrześniu br. zmalała o 13,31 proc. i wyniosła 110 015 egz. Tytuł ten w połowie września ub.r. podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 74 628 egz., po spadku o 10,56 proc. W dziewiątym miesiącu br. tytuł ten kosztował 5,90 zł, podczas gdy rok wcześniej - 4,95 zł.
Najwięcej, bo 28,28 proc. stracił plasujący się na piątej pozycji „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). We wrześniu br. sprzedawał się on średnio w liczbie 56 856 egz. Tytuł ten w badanym okresie kosztował 5,90 zł, niemal 2 zł więcej niż rok wcześniej.
Tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”) znalazł się na szóstej lokacie ze średnim wynikiem na poziomie 50 367 egz. Zanotował on spadek o 18,19 proc. We wrześniu br. jak i we wrześniu ub.r. „Wprost” kosztował 5,90 zł.
Największym wzrostem w rankingu pochwalić się mógł lewicowy „Przegląd” (Fundacja „Oratio Recta”), który zajął miejsce ósme - przedostatnie. Jego średni wynik sprzedażowy zwiększył się bowiem o 4,76 proc. do 18 056 egz.
Wirtualnemedia.pl |
wrzesień |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny |
205790 |
140391 |
140391 |
197111 |
135478 |
134828 |
Polityka |
172758 |
117211 |
117211 |
177092 |
124451 |
124451 |
Newsweek Polska |
170760 |
110015 |
110015 |
203505 |
130899 |
126899 |
W Sieci |
157602 |
74634 |
74628 |
179360 |
83445 |
83435 |
Tygodnik Do Rzeczy |
138196 |
65781 |
56856 |
168200 |
89146 |
79271 |
Wprost |
148581 |
120838 |
50375 |
135278 |
133399 |
61572 |
Gazeta Polska |
118152 |
39521 |
38925 |
135224 |
48418 |
47777 |
Przegląd |
51000 |
18056 |
18056 |
51070 |
17235 |
17235 |
Tygodnik Powszechny |
37000 |
18327 |
17927 |
34800 |
18171 |
17809 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Tygodnik Angora |
483010 |
299776 |
299776 |
501221 |
335810 |
335810 |
Na drugiej podstronie wyniki sprzedaży tygodników miesiąc po miesiącu w br.
Dołącz do dyskusji: „Do Rzeczy”, „Gazeta Polska” i „Wprost” mocno tracą. „Newsweek” za „Polityką”
2 koscielne
4 szmatlawce "niepokornych/niezaleznych"
i oni nadal uwazaja, ze rezimowe media nie pozwajala na wolnosc prasy, a prawdziwe polaczki, katolyky i patryjoty sa dyskyminowane