„Do Rzeczy” i „W Sieci”: więcej z reklam niż „Uważam Rze” i „Gazeta Polska”, mniej niż „Gość Niedzielny”
Od lutego do czerwca br. cennikowe wpływy reklamowe tygodnika „Do Rzeczy” wyniosły 8,5 mln zł, a „W Sieci” - 6,9 mln zł. To nieco mniej niż przychody „Gościa Niedzielnego”, ale dużo więcej niż „Uważam Rze”, „Tygodnika Powszechnego” i „Gazety Polskiej”.
Tygodnik „W Sieci” (Fratria) pojawił się w sprzedaży w grudniu ub.r., natomiast „Do Rzeczy” (Orle Pióro) - pod koniec stycznia br. Oba pisma - tworzone przez dziennikarzy, którzy pod koniec listopada ub.r. odeszli z „Uważam Rze” (Gremi Media) razem ze zwolnionym redaktorem naczelnym Pawłem Lisickim - od początku lutego są objęte przez Kantar Media monitoringiem cennikowych wpływów reklamowych.
Z danych firmy przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że „Do Rzeczy” od lutego do czerwca br. cennikowo zarobiło z reklam 8,55 mln zł, a „W Sieci” - 6,89 mln zł. Ten drugi tygodnik przez większość tego okresu ukazywał się pod nazwą „Sieci”, wskutek roszczeń Grzegorza Hajdarowicza oddalonych właśnie przez sąd (przeczytaj o tym więcej).
Tym samym oba pisma zanotowały zdecydowanie wyższe przychody reklamowe niż trzy inne tygodniki opinii o profilu konserwatywno-prawicowym. „Uważam Rze” od stycznia do czerwca cennikowo zarobiło 4 mln zł, „Tygodnik Powszechny” - 2,5 mln zł, a „Gazeta Polska” - 1,96 mln zł. Lepszy wynik zanotował tylko „Gość Niedzielny” - 8,89 mln zł.
>>> Sprzedaż tygodników opinii: „W Sieci” „Do Rzeczy” i „Uważam Rze” z najsłabszymi wynikami
Jednocześnie mimo że „Gość Niedzielny” jest liderem sprzedaży wśród tygodników opinii, a „Do Rzeczy” i „W Sieci” plasują się w pierwszej piątce, notują zdecydowanie niższe wpływy reklamowe niż „Newsweek Polska”, „Polityka” i „Wprost”. Ten pierwszy tytuł w całym I półroczu cennikowo zarobił z reklam 62,31 mln zł, drugi - 46,05 mln zł, a trzeci - 31,18 mln zł (zobacz szczegóły).
Pytana przez Wirtualnemedia.pl o tę dysproporcję Anety Mondry, kierownik działu reklamy „Gościa Niedzielnego”, wyjaśniła przed rokiem, że grupa czytelników jej pisma jest mało atrakcyjna dla reklamodawców (przeczytaj więcej).
Cennikowe wpływy reklamowe (bez autopromocji, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | II-III.2013 | IV-VI.2013 | II-VI.2013 |
Gość Niedzielny | 3 759 162 zł | 5 135 539 zł | 8 894 701 zł |
Do Rzeczy | 2 464 050 zł | 6 085 099 zł | 8 549 149 zł |
W Sieci / Sieci | 1 843 617 zł | 5 045 000 zł | 6 888 617 zł |
Uważam Rze | 2 096 000 zł | 1 901 000 zł | 3 997 000 zł |
Tygodnik Powszechny | 779 177 zł | 1 727 323 zł | 2 506 500 zł |
Gazeta Polska | 742 240 zł | 1 218 900 zł | 1 961 140 zł |
Przy czym „Newsweek Polska”, „Polityka” i „Wprost” zanotowały w skali roku spore spadki wpływów reklamowych, natomiast „Do Rzeczy” i „W Sieci” jak na razie z miesiąca na miesiąc zyskują. W lutym i marcu miesięczne przychody pierwszego tytułu wyniosły średnio 1,23 mln zł, a od kwietnia do czerwca - już 2,03 mln zł. W przypadku „W Sieci” było to, odpowiednio, 922 tys. i 1,68 mln zł.
Za to „Gość Niedzielny” zanotował niewielki spadek średnich wpływów miesięcznych z reklam: z 1,88 mln zł w lutym i marcu do 1,71 mln zł w II kwartale. Mocniej zmalały przychody „Uważam Rze”: z 1,05 mln do 634 tys. zł.
„Do Rzeczy” i „W Sieci” zanotowały nieco lepszy start na rynku reklamowym niż „Uważam Rze” debiutujące wiosną 2011 roku. Wtedy tygodnik od połowy marca do końca czerwca cennikowo zarobił 4,13 mln zł, a w II i III kwartale - już 9,24 mln zł (zobacz szczegóły).
Dołącz do dyskusji: „Do Rzeczy” i „W Sieci”: więcej z reklam niż „Uważam Rze” i „Gazeta Polska”, mniej niż „Gość Niedzielny”
Czekam jeszcze na sukces Republiki;] no ale to musza zwiekszyc prgoram i byc dostepni dla wiekszej ilosci osob. Podobno od wrzesnia ma to sie zmienic