„Do Rzeczy” i „Wprost” mocno w dół, zyskała „Polityka”
W maju br. większość tygodników opinii zanotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciły „Tygodnik Do Rzeczy” i „Wprost”. Wzrosty zanotowały m.in. „Polityka” oraz „Gość Niedzielny” będący liderem zestawienia.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w maju 2014 roku wyniosła 151 556 egz., czyli o 12,68 proc. więcej niż rok wcześniej. Był to największy wzrost w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugie miejsce z trzeciego awansowała „Polityka” (Polityka), a jej wynik sprzedażowy wzrósł o 5,03 proc. do 127 411 egz. Stało się tak, bo magazyn ten od połowy sierpnia ub.r. kosztuje 5,90 zł, czyli o 90 groszy więcej niż wcześniej. Trzeba dodać, że do jednego z majowych wydań "Polityki" dołączono płytę DVD z filmem "Pod mocnym aniołem" i dokumentem "Pod mocnym Smarzolem". Mutacja ta kosztowała 29,99 zł.
Natomiast na trzecie miejsce spadł „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był drugi. Jego średnia sprzedaż ogółem w maju br. zmalała o 3,59 proc. i wyniosła 120 786 egz. Tytuł ten w połowie września ub.r. podniósł cenę z również 5 zł do 5,90 zł.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 77 257 egz. po spadku o 16,37 proc (tytuł ten w ciągu roku zdrożał z 3,90 zł do 5,90 zł).
O wiele więcej, bo 30,33 proc. stracił będący oczko niżej „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), notujący największy spadek w zestawieniu. W maju br. sprzedawał się on średnio w liczbie 59 625 egz. Tytuł ten w badanym okresie kosztował 5,90 zł, niemal 2 zł więcej niż rok wcześniej.
Drugi największy spadek zanotował tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 23,14 proc. i wyniosła 47 642 egz. „Wprost” kosztuje obecnie 5,90 zł, rok wcześniej był o 90 groszy tańszy.
Wirtualnemedia.pl |
maj |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny |
209 136 |
151 556 |
151 556 |
198 456 |
135 148 |
134 498 |
Polityka |
177 008 |
127 411 |
127 411 |
178 500 |
121 313 |
121 313 |
Newsweek Polska |
184 864 |
120 811 |
120 786 |
184 948 |
131 931 |
125 281 |
W Sieci |
166 097 |
77 257 |
77 257 |
195 364 |
92 395 |
92 385 |
Tygodnik Do Rzeczy |
144 385 |
68 550 |
59 625 |
191 500 |
95 087 |
85 587 |
Wprost |
117 998 |
118 103 |
47 642 |
153 500 |
133 310 |
61 989 |
Gazeta Polska |
122 627 |
42 113 |
41 380 |
135 704 |
52 348 |
51 618 |
Przegląd |
51 000 |
18 152 |
18 152 |
51 500 |
18 529 |
18 529 |
Tygodnik Powszechny |
41 000 |
18 456 |
18 006 |
40 000 |
19 106 |
16 239 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Tygodnik Angora |
490 300 |
298 893 |
298 893 |
492 514 |
327 257 |
327 257 |
Dołącz do dyskusji: „Do Rzeczy” i „Wprost” mocno w dół, zyskała „Polityka”