Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy” znów ze stratą. Ubyło 20 proc. przychodów
W pierwszym kwartale br. grupa PMPG Polskie Media, wydająca m.in. tygodniki „Wprost” i „Do Rzeczy” przy spadku przychodów o 20 proc. do 8,58 mln zł miała 1,11 mln zł straty netto. Ujemną rentowność zanotowała drugi kwartał z rzędu.
Kwartalne przychody grupy kapitałowej PMPG Polskie Media zmalały rok do roku z 10,72 do 8,58 mln zł. Do firmy należy 100 proc. udziałów spółki AWR Wprost wydającej tygodnik „Wprost” oraz 81 proc. akcji Orlego Pióra, wydającego tygodnik „Do Rzeczy” i miesięcznik „Historia Do Rzeczy”. Jak informowaliśmy niedawno, w kwietniu br. Orle Pióro przekształciło się ze spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w akcyjną.
Grupa PMPG Polskie Media nie podaje w sprawozdaniach, ile zarabia ze sprzedaży swoich tytułów prasowych, a ile z emisji reklam w ich wydaniach drukowanych i serwisach internetowych. Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w pierwszym kwartale br. średnia sprzedaż ogółem „Do Rzeczy” wynosiła 31 647 egz., o 13,5 proc. więcej niż przed rokiem.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Firma zanotowała poniżej 10 mln zł kwartalnych przychodów pierwszy raz od czwartego kwartału 2021 roku, gdy wyniosły one 9,74 mln zł. - Obecna sytuacja rynkowa, jak i spowolnienie gospodarcze, które obserwowaliśmy w 2023 roku wpłynęło na nasze wyniki. Widzimy znaczący spadek przychodów reklamowych, jednak podjęliśmy już odpowiednie kroki, które pozwolą nam przeciwdziałać temu zjawisku. Mowa tu o rozbudowanym programie, który skupia się na pozyskaniu klientów. Co więcej, stale pracujemy nad nową strategią rozwoju, którą będziemy chcieli zaprezentować do końca czerwca br. – komentuje w komunikacie prasowym Katarzyna Gintrowska, prezes PMPG Polskie Media.
W zeszłym kwartale koszty własne sprzedaży poniesione przez firmę zwiększyły się z 4,65 do 4,76 mln zł, natomiast pozostałe wydatki sprzedażowe zmalały z 3,21 do 2,2 mln zł, a koszty ogólnego zarządu - z 2,97 do 2,48 mln zł.
Rentowność grupy PGMP Polskie Media mocno się pogorszyła. Wynik EBITDA zmalał z 234 tys. zł zysku do 721 tys. zł straty, strata operacyjna pogłębiła się z 257 do 933 tys. zł, a wynik netto poszedł w dół z 679 tys. zł zysku do 1,11 mln zł straty.
Firma ujemną rentowność netto zanotowała drugi kwartał z rzędu - w czwartym kwartale ub.r. przy 12,79 mln zł wpływów miała 2 mln zł straty netto.
W marcu br. grupa PMPG Polskie Media zakończyła trwający od sierpnia 2022 roku przegląd opcji strategicznych, nie pozyskała inwestora ani partnera. - Nowa strategia rozwoju jest budowana w oparciu o obecne trendy rynkowe i zostanie dopasowana do panujących warunków makroekonomicznych. Pomimo trudności, które napotkaliśmy, pozostajemy optymistycznie nastawieni do przyszłości. Kontynuujemy nasze inwestycje w rozwój platform cyfrowych, co jest jednym z kluczowych elementów dla naszego długoterminowego sukcesu. Nasze działania mają na celu zwiększenie zaangażowania użytkowników oraz dywersyfikację źródeł przychodów – podkreśla Katarzyna Gintrowska.
Przy kursie 2,66 zł na koniec czwartkowej sesji kapitalizacja PMPG Polskie Media wynosiła 27,61 mln zł. 58 proc. akcji firmy ma jej były prezes Michał M. Lisiecki.
Przez minione 12 miesięcy kurs akcji PMPG Polskie Media zyskał 8,1 proc., przy czym od początku stycznia zmalał o 6,3 proc.
Dołącz do dyskusji: Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy” znów ze stratą. Ubyło 20 proc. przychodów