Dobre prognozy dla rynku mobilnej reklamy
Wygląda na to, że rynek mobilnej reklamy nareszcie będzie rozwijać się w takim tempie, jakiego eksperci oczekują już od kilku lat.
W latach 2007 - 2012 światowe wydatki na mobilną reklamę mają rosnąć na średnim rocznym poziomie 44 procent i zwiększyć się z 2,6 do 16,4 miliarda dolarów - informuje serwis Media Life, powołując się na prognozę firmy PricewaterhouseCoopers (PwC).
Dla porównania globalny rynek internetowej reklamy ma w 2012 roku osiągnąć wartość 104 miliardów dolarów.
Czynnikiem, który w największym stopniu przyczyni się do rozwoju mobilnej reklamy, będzie według PwC coraz większy zasięg technologii 3G, skutkujący szybszymi prędkości dostępu i rosnącą popularnością mobilnego internetu.
Biorąc pod uwagę poszczególne regiony świata, w roku 2012 największe środki na mobilną reklamę zostaną przeznaczone w regionie Azji i Pacyfiku (5,7 miliarda dolarów), EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka - 5,2 mld USD) oraz w Ameryce Północnej (4,9 mld USD).
źródło: Media Life
Dołącz do dyskusji: Dobre prognozy dla rynku mobilnej reklamy