Dove wprowadza ekologiczny dezodorant
Należąca do Unilevera marka kosmetyczna Dove rozszerza portfolio o dezodoranty w opakowaniach wielokrotnego użytku.
Opakowania nowej linii dezodorantów Dove powstały we współpracy z firma A Plastic Planet, zajmująca się produkcją innowacyjnych, ekologicznych materiałów pakownych.
Klienci amerykańskich sieci Target i Walmart w całych Stanach Zjednoczonych będą mogli wybrać dezodorant Dove w opakowaniu ze stali nierdzewnej, które będzie można ponownie napełnić. taki sposób pakowana ogranicza zużycie plastiku i innych materiałów do minimum.
Dove ograniczy zużycie plastiku
Po zużyciu pierwszego pojemnika, konsument może włożyć do opakowania wymienny wkład. Dzięki takiej praktyce, zużywa się o 54 proc. mniej plastiku niż w przypadku dezodorantu pakowanego tradycyjnie. Wkład jest zapakowany w plastik wytworzony w 98 procentach z recyklingu.
Dove i A Plastic Planet pracowały nad projektem wspólnie z holenderską firmą konsultingową VanBerlo, zajmującą się designem.
- Nie możemy zapomnieć, że kryzys klimatyczny wciąż stanowi zagrożenie dla nas wszystkich - przypomniał Alan Jope, szef Unilevera.
W odpowiedzi na „skalę i pilność kryzysu klimatycznego” firma wyznaczyła sobie cel zerowej emisji netto wszystkich swoich produktów do 2039 roku. Alan Jope mówił, że równie ważne jak redukowanie plastikowych śmieci wytwarzanych przez jej produkty jest spojrzenie na „wpływ, jaki wywierają na planetę na początku swojego życia” - w pozyskiwaniu materiałów, a także w ich produkcji i transporcie.
Dołącz do dyskusji: Dove wprowadza ekologiczny dezodorant