SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Duże stacje tracą, małe zyskują. TVP1 wyprzedziła TVN

W listopadzie 2013 roku wszystkie główne stacje zanotowały spadki oglądalności. Nowym liderem całego rynku została TVP1, a najwięcej stracił TVN. Ta ostatnia stacja była jednak najchętniej oglądana w grupie komercyjnej.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w listopadzie 2013 roku zajęła TVP1, rok temu plasująca się na pozycji drugiej. Udział tego kanału względem listopada 2012 roku zmniejszył się o 6,90 proc. i wyniósł 13,08 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Z pierwszego na drugie miejsce spadła natomiast telewizja TVN, której udział zmalał o 16,09 proc. i wyniósł 12,99 proc. Na trzeciej lokacie utrzymał się Polsat, tracący 12,65 proc. do 11,81 proc. Natomiast czwarte miejsce należało do TVP2. Udział tej stacji w badanym miesiącu zmniejszył się o 11,11 proc. i wyniósł 10,64 proc.

Ogółem łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w analizowanym okresie zmalał z 55,02 proc. do 48,52 proc. - Widzów od głównych stacji odciąga alternatywa w postaci darmowych stacji cyfrowych oraz kanałów kablowo-satelitarnych. Młodsze grupy widzów szukają ulubionych programów telewizyjnych również w sieci - oglądają je wtedy kiedy mają na to czas i ochotę. Nie widać nowych trendów, głównym czynnikiem wpływającym na zmiany na rynku telewizyjnym jest cyfryzacja - mówi Wirtualnemedia.pl Marcin Świderski, analityk domu mediowego OMD.
 
Z cyfryzacji naziemnej telewizji korzystają stacje zajmujące kolejne lokaty w rankingu. Na piątym miejscu uplasował się kanał TVN7, którego udział poszedł do góry o 9,42 proc. do 3,37 proc. Nieco mniej zyskała konkurencyjna TV Puls. Znalazła się ona oczko niżej z wynikiem na poziomie 3,29 proc., notując wzrost o 5,11 proc. O dwa miejsca niżej znalazła się TV4, której udział wzrósł z 2,63 proc. do 2,88 proc.

Bardzo duży spadek udziału odnotował z kolei odświeżony kanał TVP Info, którego średni miesięczny wynik zmniejszył się aż o 51,39 proc. do zaledwie 1,57 proc. Tym samym stacja w rankingu spadła z miejsca piątego na dziesiąte.

Wszyscy 4+

listopad

2012

2013

Stacja

SHR %

SHR %

TVP1

14,05%

13,08%

TVN

15,48%

12,99%

Polsat

13,52%

11,81%

TVP2

11,97%

10,64%

TVN7

3,08%

3,37%

TV PULS

3,13%

3,29%

TVN24

2,84%

2,99%

TV4

2,63%

2,88%

Polsat2

1,63%

1,85%

TVP INFO

3,23%

1,57%

Puls 2

0,38%

1,34%

TVP Seriale

0,71%

1,21%

TTV - Twoja Telewizja

0,57%

1,16%

TVP Regionalna

0,00%

1,06%

Polsat News

0,81%

1,05%

ATM Rozrywka

0,43%

0,93%

TV6

0,25%

0,83%

TVP Rozrywka

0,00%

0,82%

Discovery

0,63%

0,79%

Polo TV

0,58%

0,77%

TVN Style

0,68%

0,76%

AXN

0,68%

0,69%

MiniMini+

0,68%

0,66%

TVP Polonia

0,52%

0,66%

Polsat Sport

0,73%

0,63%


W najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera należała już jednak do stacji TVN, której udział w listopadzie br. spadł o 9,22 proc. do poziomu 14,87 proc. Kanał ten zanotował najmniejszy spadek wśród wszystkich stacji tworzących tzw. “wielką czwórkę”.

Drugie miejsce zajął Polsat (12,52 proc. udziału; spadek o 18,28 proc.). Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się Dwójka, której udział zmalał o 10,36 proc. do 9,17 proc. Natomiast czwartą lokatę zajęła Jedynka (9,15 proc.; - 12,36 proc.).

- Czas spędzony przed odbiornikami telewizyjnymi w grupie wszystkich widzów w wieku 16-49 lat praktycznie się nie zmienił w stosunku do zeszłego roku. Udział oglądalności czterech dużych stacji w listopadzie 2013 wynosi 46 proc. i jest niższy o 13 proc. niż w roku ubiegłym. Natomiast w stosunku do 15-proc.  spadku w skali roku (styczeń - październik 2013 versus styczeń - październik 2012) listopad prezentuje się lepiej- spadek jest niższy niż średnia roczna - mówi nam Świderski.

Piąte miejsce należało do TV Puls, która zanotowała wzrost o 5,92 proc. względem listopada 2012 roku. Jej udział wyniósł w zeszłym miesiącu 3,76 proc. W pierwszej dziesiątce kanałów po raz pierwszy znalazła się też siostrzana telewizja Puls 2 notująca wzrost aż o 297,22 proc. Jej wynik to 1,43 proc.

Wszyscy 16-49

listopad

2012

2013

Stacja

SHR %

SHR %

TVN

16,38%

14,87%

Polsat

15,32%

12,52%

TVP2

10,23%

9,17%

TVP1

10,44%

9,15%

TV PULS

3,55%

3,76%

TVN7

3,11%

3,41%

TV4

2,81%

3,12%

TVN24

2,11%

2,08%

Polsat2

1,75%

1,76%

Puls 2

0,36%

1,43%

TVP Seriale

0,89%

1,35%

TTV - Twoja Telewizja

0,54%

1,29%

Discovery

0,88%

1,10%

Polo TV

0,75%

1,10%

TVN Style

0,92%

0,99%

ATM Rozrywka

0,42%

0,96%

Eska TV

0,67%

0,96%

TV6

0,32%

0,93%

AXN

0,91%

0,77%

TVN Turbo

0,82%

0,77%

Polsat News

0,65%

0,75%

MiniMini+

0,62%

0,75%

National Geographic

0,65%

0,73%

TVP Rozrywka

0,00%

0,70%

Polsat Film

0,43%

0,66%


Wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach pozycja lidera również należała do kanału TVN, którego średni udział wyniósł tutaj 15,91 proc., po spadku o 12,20 proc. Drugie miejsce przypadło Polsatowi (12,18 proc. udziału; w dół o 14,16 proc.). Kolejne pozycje zajęły: TVP2 (8,31 proc.; - 6 proc.) i TVP1 (8,24 proc.; - 11,59 proc.).

16-49 miasta

listopad

2012

2013

Stacja

SHR %

SHR %

TVN

18,12%

15,91%

Polsat

14,19%

12,18%

TVP2

8,84%

8,31%

TVP1

9,32%

8,24%

TV PULS

3,11%

3,47%

TVN7

3,06%

3,10%

TV4

2,55%

2,80%

TVN24

2,89%

2,72%

Polsat2

1,82%

1,83%

Discovery

1,03%

1,33%

TVN Style

1,19%

1,20%

TVP Seriale

0,87%

1,17%

Puls 2

0,20%

1,16%

TTV - Twoja Telewizja

0,38%

1,14%

MiniMini+

0,79%

1,00%

Eska TV

0,57%

0,91%

Comedy Central

0,84%

0,87%

TVN Turbo

0,93%

0,86%

National Geographic

0,78%

0,86%

AXN

1,12%

0,86%

ATM Rozrywka

0,24%

0,85%

TV6

0,25%

0,82%

Polsat Film

0,39%

0,69%

Kino Polska

0,70%

0,68%

Polsat Sport

0,91%

0,65%


W listopadzie 2013 roku największą widownię zgromadził nadawany w TVP2 serial „M jak miłość”, którego odcinek wyemitowany 4 listopada br. obejrzało 7,13 mln widzów. Drugie miejsce zajął “Teleexpress” z widownią na poziomie 5,93 mln osób, a na trzeciej pozycji znalazł się Konkurs Pucharu Świata w skokach narciarskich (5,88 mln widzów).

W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo jedenaście miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należały do programów TVN oraz TVP2, a tylko jedno miejsce zajął Polsat.

Top 20 programów - wszyscy 4+

Program

Stacja

Data

Godz.

AMR

SHR%

M JAK MILOSC /TELENOW.POL./

TVP2

04-11-2013

20:45

7 129 628

44,72%

TELEEXPRESS

TVP1

24-11-2013

17:00

5 931 878

39,52%

PUCHAR SWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH - SKROT

TVP1

24-11-2013

17:17

5 878 669

38,92%

NA DOBRE I NA ZLE /SER.OBYCZ.POL./

TVP2

27-11-2013

20:45

5 810 811

35,50%

OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./

TVP1

14-11-2013

20:30

5 288 465

33,36%

STUDIO SPORT

TVP1

24-11-2013

16:39

5 282 708

35,53%

BARWY SZCZESCIA /SER.POL./

TVP2

04-11-2013

20:07

4 688 579

29,68%

FAKTY

TVN

03-11-2013

19:00

4 679 446

28,61%

PUCHAR SWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH

TVP1

29-11-2013

17:12

4 607 107

36,71%

MECZ TOWARZYSKI PILKI NOZNEJ /TRANSMISJA/

TVP1

15-11-2013

20:31

4 495 883

30,14%

SPORT /SERWIS SPORT./

TVP1

24-11-2013

20:02

4 358 260

25,12%

SZLACHETNA PACZKA /KRONIKA/

TVP1

24-11-2013

16:52

4 355 720

29,70%

WIADOMOSCI

TVP1

24-11-2013

19:30

4 144 201

24,76%

JAKA TO MELODIA ? /TELETURNIEJ/

TVP1

24-11-2013

18:39

3 661 167

23,13%

KULISY SERIALU M JAK MILOSC

TVP2

18-11-2013

21:39

3 631 943

24,70%

MASTERCHEF /REALITY SHOW POL./

TVN

03-11-2013

20:00

3 566 570

20,61%

WYDARZENIA

Polsat

11-11-2013

18:50

3 558 772

21,51%

MARIA Z NAZARETU /SER.REL.NIEM.WLO./

TVP1

29-11-2013

20:32

3 504 368

22,59%

LISTY DO M. /FILM KOM.POL./

TVN

29-11-2013

20:03

3 400 433

22,97%

MAM TALENT! / PROGR./ROZR./

TVN

30-11-2013

20:00

3 389 224

22,52%

Wirtualnemedia.pl

Top 20 programów - wszyscy 16-49

Program

Stacja

Data

Godz.

AMR

SHR%

M JAK MILOSC /TELENOW.POL./

TVP2

25-11-2013

20:45

2 616 554

37,65%

NA DOBRE I NA ZLE /SER.OBYCZ.POL./

TVP2

27-11-2013

20:45

2 056 800

30,12%

MASTERCHEF /REALITY SHOW POL./

TVN

03-11-2013

20:00

1 991 306

26,17%

FAKTY

TVN

24-11-2013

19:00

1 926 997

29,33%

LISTY DO M. /FILM KOM.POL./

TVN

29-11-2013

20:03

1 884 012

32,04%

PUCHAR SWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH - SKROT

TVP1

24-11-2013

17:17

1 760 531

29,81%

POJUTRZE /FILM DRAM.USA/

Polsat

11-11-2013

20:06

1 737 268

24,45%

MECZ TOWARZYSKI PILKI NOZNEJ /TRANSMISJA/

TVP1

19-11-2013

20:31

1 725 325

27,03%

TELEEXPRESS

TVP1

24-11-2013

17:00

1 635 104

28,24%

STUDIO SPORT

TVP1

24-11-2013

16:39

1 627 623

27,82%

UGOTOWANI /REALITY SHOW POL./

TVN

24-11-2013

17:59

1 611 398

25,78%

BARWY SZCZESCIA /SER.POL./

TVP2

04-11-2013

20:07

1 548 207

24,93%

OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./

TVP1

14-11-2013

20:30

1 497 831

23,16%

LEKARZE /SER.OBYCZ.POL./

TVN

25-11-2013

21:29

1 487 451

23,52%

PRZEPIS NA ZYCIE /SER.KOM.OBYCZ.POL./

TVN

10-11-2013

21:01

1 466 834

21,07%

PROGNOZA POGODY

TVN

03-11-2013

19:37

1 458 587

20,73%

KUCHENNE REWOLUCJE /REALITY SHOW POL./

TVN

14-11-2013

21:31

1 443 300

24,14%

MAM TALENT! / PROGR./ROZR./

TVN

02-11-2013

20:00

1 440 517

22,36%

KULISY SERIALU M JAK MILOSC

TVP2

12-11-2013

21:42

1 432 684

21,88%

PUCHAR SWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH

TVP1

24-11-2013

13:06

1 428 421

26,34%

 

 

Dołącz do dyskusji: Duże stacje tracą, małe zyskują. TVP1 wyprzedziła TVN

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
TVP-OLITRUK wiarygodna inaczej
We wczorajszych Wiadomościach, Wiadomości kłamały. Słupki na wszelki wypadek zawczasu sfałszowano.
0 0
odpowiedź
User
GF
Radziszewski ide po Ciebie...
0 0
odpowiedź
User
Agata
Krasko i Radziszewski… wasze sexskandale niebawem wyjda na swiatelko!!!

0 0
odpowiedź