Duży spadek Eski i Złotych Przebojów, udany start Radia Pogoda
Liderem słuchalności wśród sieci radiowych w Polsce w okresie od sierpnia do października br. była Eska. Największy wzrost w zestawieniu zanotowało Radio Pogoda, zaś najwięcej straciło Rock Radio - raport Wirtualnemedia.pl.
W okresie od sierpnia do października 2015 roku udział w rynku sieci radiowej Radio Eska wśród słuchaczy w wieku od 15 do 75 lat wyniósł 7,0 proc., czyli o 10,26 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Radio Track Millward Brown przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu uplasowało się Audytorium 17, skupiające 17 rozgłośni radia publicznego z udziałem wynoszącym 5,1 proc., po spadku o 5,56 proc.
Ostatnią lokatę podium zajęło RMF MAXXX (3,2 proc. udziału; - 3,03 proc.).
Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają: Złote Przeboje (2,8 proc. udziału; w dół o 12,50 proc.) oraz Radio Plus, które zanotowało wzrost wynoszący 9,52 proc. do 2,3 proc.
Największy wzrost w fali sierpień - październik br., wynoszący 100 proc. do 0,4 proc., odnotowało Radio Pogoda, które w rankingu awansowało z dziesiątej na dziewiątą lokatę. Powstało ono w czerwcu br. na bazie Radia Krk.FM w Krakowie, Blue FM w Poznaniu, Radia Złote Przeboje w Opolu, potem dołączyło do tej sieci też warszawskie Radio Nostalgia (więcej na ten temat).
Zaś najwięcej straciło Rock Radio, które spadło z 9. na 10. pozycję. Stacja odnotowała spadek udziału o 20 proc. do poziomu 0,4 proc.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) |
sierpień 2010 : paźdz. 2010 |
sierpień 2011 : paźdz. 2011 |
sierpień 2012 : paźdz. 2012 |
sierpień 2013 : paźdz. 2013 |
sierpień 2014 : paźdz. 2014 |
sierpień 2015 : październik 2015 |
ESKA |
7,5% |
7,7% |
7,7% |
7,1% |
7,8% |
7,0% |
Audytorium 17 |
6,0% |
5,7% |
5,0% |
5,8% |
5,4% |
5,1% |
RMF MAXXX |
3,2% |
3,3% |
3,3% |
2,8% |
3,3% |
3,2% |
Złote Przeboje |
2,5% |
2,7% |
3,7% |
3,8% |
3,2% |
2,8% |
Radio Plus |
1,1% |
0,9% |
0,9% |
4,8% |
2,2% |
2,3% |
Antyradio |
0,6% |
0,6% |
0,5% |
0,4% |
0,5% |
1,1% |
WAWA |
1,2% |
0,8% |
0,9% |
1,0% |
0,8% |
1,0% |
Zet Gold |
0,6% |
0,9% |
1,0% |
0,9% |
0,8% |
0,9% |
Pogoda |
- |
- |
- |
- |
0,3% |
0,4% |
Rock Radio |
0,2% |
0,2% |
0,3% |
0,3% |
0,5% |
0,4% |
Dane o rynku sieci radiowych w ostatnim roku.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) |
sierpień 2014 : październik 2014 |
listopad 2014 : styczeń 2015 |
luty 2015 : kwiecień 2015 |
maj 2015 : lipiec 2015 |
sierpień 2015 : październik 2015 |
ESKA |
7,8% |
8,1% |
7,9% |
7,4% |
7,0% |
Audytorium 17 |
5,4% |
5,7% |
5,4% |
5,0% |
5,1% |
RMF MAXXX |
3,3% |
3,2% |
3,0% |
3,4% |
3,2% |
Złote Przeboje |
3,2% |
3,3% |
3,4% |
3,4% |
2,8% |
Radio Plus |
2,1% |
2,0% |
2,0% |
1,5% |
2,3% |
Antyradio |
0,6% |
0,8% |
1,0% |
1,1% |
1,1% |
WAWA |
0,8% |
0,6% |
0,8% |
1,0% |
1,0% |
Zet Gold |
1,0% |
1,2% |
1,1% |
1,0% |
0,9% |
Pogoda |
0,2% |
0,3% |
0,4% |
0,3% |
0,4% |
Rock Radio |
0,5% |
0,4% |
0,7% |
0,5% |
0,4% |
N= |
21 103 |
20 943 |
21 026 |
20 972 |
21 017 |
Dołącz do dyskusji: Duży spadek Eski i Złotych Przebojów, udany start Radia Pogoda
zniszca to radio reklamami...te debile nie wiedza, ze reklamy co 15 min niszcza sluchacza, jak "zientarskie" psuja to, czego sie dotkna:(