Duży spadek nakładów na reklamę w prasie
W III kwartale bieżącego roku dochody z reklam w tradycyjnej i internetowej prasie codziennej wyniosły w USA 8,92 miliarda dolarów.
To aż o 18 procent mniej (niecałe 2 miliardy dolarów) w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego oraz o 6,9 procenta mniej w porównaniu z II kwartałem - informuje serwis Marketing Charts, powołując się na dane organizacji Newspaper Association of America (NAA).
Dochody z reklam w tradycyjnej drukowanej prasie zmniejszyły się o 19,26 procenta, do najniższego w historii poziomu 8,19 miliarda dolarów. Największy spadek odnotowano tutaj w przypadku ogłoszeń (o 30,85 procenta, do 2,36 mld USD).
Z kolei w przypadku reklamy w internetowych serwisach gazet odnotowano 3-procentowy spadek dochodów z reklam, do poziomu 749 milionów dolarów. Okres od lipca do września był drugim kwartałem z rzędu, w którym zmniejszyły się dochody z reklam w sieci (między kwietniem a czerwcem spadek wyniósł 2,4 procenta).
Łączne dochody z reklam w sektorze amerykańskiej prasy codziennej maleją co każdy kwartał od okresu lipiec - wrzesień 2006 roku.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Duży spadek nakładów na reklamę w prasie