Duży spadek 'Przekroju' i 'Wprost', zyskał tylko 'Gość Niedzielny'
Największe tygodniki opinii zamknęły wrzesień 2009 r. spadkiem sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłym rokiem. Liderem była "Polityka", najwięcej - aż 29 proc. - stracił "Przekrój" - raport portalu Wirtualnemedia.pl.
Sprzedaż ogółem "Polityki" we wrześniu 2009 r. wyniosła 141 554 egz., czyli o 6 proc. mniej niż w analogicznym miesiącu 2008 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Tuż za "Polityką" uplasował się "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny) ze sprzedażą ogółem na poziomie 131 872 egz. (wzrost o 5 proc.).
Na trzecim miejscu znalazł się "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska), który sprzedał się w ilości 112 644 egz. (spadek o 7 proc.). Na czwartej pozycji uplasował się "Wprost" (AWR "Wprost"), który miał sprzedaż mniejszą o 17 procent. Jeszcze większy spadek odnotował "Przekrój" (w dół o 29 proc.).
wrzesień |
||||
|
2009 |
2008 |
||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Polityka | 198 628 | 141 554 | 226 411 | 151 742 |
Gość Niedzielny | 189 931 | 131 872 | 184 304 | 125 752 |
Newsweek Polska | 183 187 | 112 644 | 197 126 | 121 640 |
Wprost | 174 219 | 90 114 | 197 053 | 109 919 |
Przekrój | 94 250 | 46 911 | 131 029 | 65 191 |
Przewodnik Katolicki | 31 606 | 28 134 | 32 160 | 28 371 |
Przegląd | 68 088 | 22 428 | 70 000 | 22 844 |
Tygodnik Powszechny | 41 268 | 18 411 | 42 832 | 18 860 |
2009 |
||||
|
wrzesień |
sierpień |
||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Polityka | 198 628 | 141 554 | 198 308 | 149 309 |
Gość Niedzielny | 189 931 | 131 872 | 189 200 | 128 831 |
Newsweek Polska | 183 187 | 112 644 | 189 302 | 126 320 |
Wprost | 174 219 | 90 114 | 178 789 | 120 102 |
Przekrój | 94 250 | 46 911 | 102 191 | 60 928 |
Przewodnik Katolicki | 31 606 | 28 134 | 31 604 | 28 130 |
Przegląd | 68 088 | 22 428 | 68 100 | 23 379 |
Tygodnik Powszechny | 41 268 | 18 411 | 39 937 | 18 588 |
Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i zagranicznej liderem była "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), która we wrześniu br. sprzedała się w ilości 342 134 egz. (wzrost o 11 proc.).
wrzesień |
||||
|
2009 |
2008 |
||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Tygodnik Angora | 484 222 | 342 134 | 457 412 | 308 044 |
Forum | 32 017 | 17 065 | 34 813 | 18 858 |
2009 |
||||
|
sierpień |
lipiec |
||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Tygodnik Angora | 484 222 | 342 134 | 473 372 | 355 169 |
Forum | 32 017 | 17 065 | 32 972 | 19 332 |
Dołącz do dyskusji: Duży spadek 'Przekroju' i 'Wprost', zyskał tylko 'Gość Niedzielny'