Duży spadek RMF FM w IV kwartale 2013 roku, Trójka z największym wzrostem
W IV kwartale 2013 roku pozycja lidera rynku radiowego w Polsce należała do RMF FM. Rozgłośnia ta zanotowała jednak największy spadek udziału w rynku radiowym. Z kolei najwięcej zyskała Trójka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM w IV kwartale 2013 roku wyniósł 23,5 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,1 pkt. proc. Tym samym jest to największy spadek w zestawieniu - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
>>> RMF FM liderem rynku radiowego w 2013 r, w dół Jedynka i Trójka
Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem w analizowanym okresie na poziomie 15,5 proc., po spadku o 0,5 pkt. proc.
Ostatnią pozycję podium zajęła Jedynka, której średni wynik w porównaniu do okresu od października do grudnia 2012 roku się nie zmienił i wyniósł 10,4 proc.
Oczko niżej uplasowała się Trójka, której udział w rynku radiowym zwiększył się najbardziej w zestawieniu - o 0,5 pkt. proc. do 7,8 proc. Zaś piąta pozycja należała do Radia Maryja, które straciło 0,5 pkt. proc. (do 2,3 proc. udziału).
Oczko niżej uplasowała się Eska Rock, której udział w IV kwartale 2013 roku wyniósł 1,3 proc., po spadku o 0,5 pkt. proc. Stacja jednak od 2 grudnia ub.r., dostępna dotąd w 18 miastach Polski, zaczęła nadawać wyłącznie w Warszawie na nowej częstotliwości 93,3 FM (więcej na ten temat).
udział w czasie słuchania % |
październik : grudzień 2008 |
październik 2009 : grudzień 2009 |
październik 2010 : grudzień 2010 |
październik : grudzień 2011 |
październik : grudzień 2012 |
październik : grudzień 2013 |
Radio RMF FM |
23,4% |
25,9% |
26,1% |
26,7% |
24,6% |
23,5% |
Radio ZET |
18,1% |
15,7% |
16,0% |
15,7% |
16,0% |
15,5% |
Jedynka |
13,1% |
11,8% |
13,1% |
12,2% |
10,4% |
10,4% |
Trójka |
6,6% |
6,9% |
8,0% |
7,9% |
7,3% |
7,8% |
Radio Maryja |
1,9% |
1,9% |
2,1% |
1,8% |
2,8% |
2,3% |
ESKA ROCK |
0,8% |
1,2% |
1,4% |
1,5% |
1,8% |
1,3% |
Radio TOK FM |
1,1% |
0,9% |
1,4% |
1,4% |
1,1% |
1,2% |
RMF Classic |
- |
b.d. |
b.d. |
0,7% |
0,9% |
1,0% |
Dwójka |
0,7% |
0,6% |
0,7% |
0,7% |
0,5% |
0,5% |
CHILLI ZET |
0,1% |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
0,4% |
0,5% |
Czwórka |
0,3% |
0,1% |
0,2% |
0,4% |
0,6% |
0,4% |
Radio PiN |
- |
0,1% |
0,1% |
0,2% |
0,2% |
0,1% |
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.
udział w czasie słuchania % |
październik : grudzień 2012 |
styczeń 2013 : marzec 2013 |
kwiecień 2013 : czerwiec 2013 |
lipiec 2013 : wrzesień 2013 |
październik : grudzień 2013 |
Radio RMF FM |
24,6% |
25,5% |
26,1% |
24,6% |
23,5% |
Radio ZET |
16,0% |
15,0% |
15,4% |
14,3% |
15,5% |
Jedynka |
10,4% |
10,1% |
10,1% |
11,2% |
10,4% |
Trójka |
7,3% |
7,4% |
7,4% |
6,9% |
7,8% |
Radio Maryja |
2,8% |
2,6% |
2,3% |
1,9% |
2,3% |
ESKA ROCK |
1,8% |
1,7% |
1,7% |
1,5% |
1,3% |
Radio TOK FM |
1,1% |
1,1% |
1,1% |
1,0% |
1,2% |
RMF Classic |
0,9% |
0,9% |
0,9% |
1,0% |
1,0% |
Dwójka |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
0,4% |
0,5% |
CHILLI ZET |
0,4% |
0,6% |
0,4% |
0,4% |
0,5% |
Czwórka |
0,6% |
0,4% |
0,6% |
0,4% |
0,4% |
Radio PiN |
0,2% |
0,1% |
0,1% |
0,1% |
0,1% |
N= |
21 048 |
21 053 |
21 035 |
21 037 |
21 069 |
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.
Dołącz do dyskusji: Duży spadek RMF FM w IV kwartale 2013 roku, Trójka z największym wzrostem