SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Duży spadek sprzedaży 'Dziennika', 'Rzeczpospolitej' i Gazety Wyborczej'

W marcu 2009 roku spadła sprzedaż wszystkich dzienników ogólnopolskich - najwięcej stracił Dziennik, bardzo słaby wynik zanotowała "Rzeczpospolita". Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety w marcu 2009 r. wyniosła 490 898 egz., czyli o 7,7 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2008 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 370 784 egz. Jest to wynik o 11 proc. gorszy niż w marcu 2008 roku.

Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), który zmniejszył swoją sprzedaż o 4,5 proc. do 198 399 egz.

Tuż za podium znalazła się "Rzeczpospolita" (Presspublika), która zanotowała spadek o 12 proc. W marcu br. tytuł sprzedawał się w ilości 120 172 egz. - to najgorszy wynik w historii.

Na piątym miejscu "Dziennik" (Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 83 460 egz. (spadek o 40 proc.).

Tytuł marzec

2009 2008
ZKDP Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem* Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Fakt 667 240 490 898 718 676 531 800
Gazeta Wyborcza 514 361 370 784 589 302 418 997
Super Express 322 115 198 399 359 621 207 418
Rzeczpospolita 194 733 120 172 231 419 139 206
Dziennik 215 195 83 460 267 041 136 706
Gazeta Prawna 105 241 70 323 107 849 73 234
Przegląd Sportowy 114 220 58 521 124 948 66 462
Puls Biznesu 22 565 15 852 29 959 19 578
Parkiet 19 596 8 998 27 185 11 860

W marcu** br. w porównaniu z lutym największy spadek sprzedaży odnotowała "Gazeta Prawna".

Tytuł 2009

marzec luty
ZKDP Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem* Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem*
Fakt 667 240 490 898 675 588 500 066
Gazeta Wyborcza 514 361 370 784 516 466 365 209
Super Express 322 115 198 399 328 204 211 497
Rzeczpospolita 194 733 120 172 201 371 126 623
Dziennik 215 195 83 460 218 412 87 871
Gazeta Prawna 105 241 70 323 117 942 82 285
Przegląd Sportowy 114 220 58 521 111 559 60 361
Puls Biznesu 22 565 15 852 22 802 16 088
Parkiet 19 596 8 998 21 808 9 262



*
sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasie przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.

**
Dane od stycznia 2009 r. są przygotowane według nowej wersji "Regulaminu kontroli" ZKDP, w której zmienione zostały m.in. zasady prenumeraty tzw. pakietów pism, składających się z co najmniej dwóch tytułów kontrolowanych przez ZKDP. Poprzednio do prenumeraty można było zaliczyć tylko jeden z nich, a pozostałe były kwalifikowane jako "inne płatne formy rozpowszechniania". Obecnie, po spełnieniu określonych warunków, do prenumeraty można zaliczyć wszystkie tytuły. Przykładem prenumeraty pakietowej jest oferta "Dziennik" + "Gazeta Prawna", która dotychczas była kwalifikowana do rubryki "prenumerata" w przypadku "Gazety Prawnej" i jako "inne płatne formy rozpowszechniania" w przypadku "Dziennika".

Dołącz do dyskusji: Duży spadek sprzedaży 'Dziennika', 'Rzeczpospolitej' i Gazety Wyborczej'

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl