Duży wzrost sprzedaży 'Vivy!', 'Gala' w dół
Liderem segmentu pism typu people było w sierpniu br. niezmiennie "Party". Bardzo duży wzrost zanotowała "Viva!", natomiast w dół poszła sprzedaż "Gali". Wśród tygodników yellow bez zmian króluje "Życie na Gorąco", a tracą wszystkie tytuły poza "Twoim Imperium".
W sierpniu br. średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika "Party. Życie Gwiazd" (Edipresse Polska) wyniosła 504 373 egz., czyli była o 6 proc. wyższa niż w sierpniu 2008 roku - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu w segmencie people znalazł się główny konkurent "Party", czyli dwutygodnik "Show" Wydawnictwa Bauer, którego sprzedaż ogółem wyniosła 466 926 egz. (tytuł ukazuje się od końca września 2008 r.).
Trzecią pozycję zajęła "Viva!" (Edipresse Polska), które zanotowała wzrost sprzedaży aż o 86 proc. i w sierpniu br. sprzedała się w ilości 335 869 egz. Trzeba jednak dodać, że obydwa numery tego pisma, które ukazały się w sierpniu br., trafiły na rynek w promocyjnej cenie 1,99 zł (standardowa cena magazynu to 5,90 zł). Rok temu żadne z sierpniowych wydań nie miało obniżonych cen.
Czwarty był jedyny w zestawieniu tygodnik, czyli
"Gala" (G+J Polska) ze średnią sprzedażą ogółem na
poziomie 119 015 egz., który jako jedyny w segmencie zanotował
spadek wynoszący aż 25,5 proc. Tytuł ten nie jest jednak wspierany
promocjami cenowymi i jego podstawowa mutacja kosztowała w sierpniu
br. 3,50 zł, zaś rok wcześniej - 2,90 zł.
Porównując dane miesiąc do miesiąca, widać, że
nieduże wzrosty sprzedaży zanotowały wszystkie magazyny z segmentu
people poza "Galą". Najbardziej do góry, bo o 8,5 proc. poszła
sprzedaż "Show".
* - Wszystkie prezentowane w zestawieniu tytułów people magazyny to dwutygodniki z wyjątkiem "Gali", która jest tygodnikiem.
W segmencie pism yellow spadki sprzedaży dotknęły
czterech z pięciu tytułów (wszystkie wydaje Wydawnictwo Bauer).
Niezmienny lider kategorii - tygodnik "Życie na Gorąco" - sprzedał
się w sierpniu br. w ilości wynoszącej 684 757 egz., czyli o 4,5
proc. niższej niż rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął tygodnik "Twoje Imperium", który miał w drugim miesiącu wakacji średnią sprzedaż ogółem na poziomie 354 665 egz. i jako jedyny w segmencie zanotował wzrost, wynoszący jednak zaledwie 0,7 proc.
Tradycyjnie najwięcej straciła zajmująca trzecie miejsce "Rewia", której sprzedaż spadła o 11,1 proc. do 282 438 egz.
Porównując dane z sierpnia br. do danych z poprzedniego
miesiąca widać, że wzrosła sprzedaż wszystkich tygodników
yellow poza "Twoim Imperium". Najwięcej zyskało pismo "Świat &
Ludzie", którego sprzedaż poszła do góry o 2,2 proc.
Dołącz do dyskusji: Duży wzrost sprzedaży 'Vivy!', 'Gala' w dół