Dwutygodniki people coraz słabiej się sprzedają. „Przez internet i brak zmian”
W pierwszych trzech kwartałach br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników people było niezmiennie „Party”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciły „Grazia” i „Gala”
Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika „Party. Życie Gwiazd” (Edipresse Polska) w I-III kwartale 2014 roku wyniosła 297 332 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku była ona niższa o 17,31 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce zajął dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer). Zanotował on spadek sprzedaży ogółem wynoszący 24,64 proc. i średni wynik na poziomie 232 646 egz. Na podium znalazł się jeszcze magazyn „Flesz” (Edipresse Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma spadła w ciągu roku o 17,51 proc. do 177 797 egz.
W dół o 33,12 proc. poszybowała średnia sprzedaż ogółem „Gali” (Burda International Polska), której w rankingu jednak udało się awansować z miejsca szóstego na piąte. Zakończyła ona badany okres ze średnim wynikiem na poziomie 93 283 egz. Trzeba jednak podkreślić, że w okresie od stycznia do września br. miała ona mniej wydań w promocyjnej cenie 0,99 zł niż rok wcześniej.
Z kolei największy spadek, wynoszący aż 42,30 proc., odnotowała „Grazia” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w pierwszych dziewięciu miesiącach br. uplasował się na poziomie 87 064 egz. Magazyn ten spadł z miejsca piątego na szóste - ostatnie.
Najmniej w zestawieniu straciła będąca na czwartej pozycji „Viva!” (Edipresse Polska) - jej średnia sprzedaż ogółem poszła w dół o 13,73 proc. do 153 929 egz.
Monik Rychlica, head of press, outdoor, cinema & new media w domu mediowym Initiative Media Warszawa, zwraca uwagę, że wpływ na spadki sprzedaży magazynów people ma w dużej mierze internet.
- Powstało wiele portali plotkarskich, które bardzo dobrze sobie radzą i mają materiały wideo - mówi Wirtualnemedia.pl Rychlica. Jej zdaniem magazyny people też za słabo podążają za oczekiwaniami czytelniczek, nie zmieniają się i nie poszukują nowych gwiazd i tematów.
ZKDP |
I-III kwartał |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd |
395 374 |
297 409 |
297 332 |
480 625 |
359 635 |
359 572 |
Show |
318 648 |
232 646 |
232 646 |
441 182 |
308 710 |
308 710 |
Flesz Gwiazdy & Styl |
256 991 |
178 281 |
177 797 |
314 963 |
216 020 |
215 536 |
Viva |
247 370 |
153 994 |
153 929 |
270 218 |
178 452 |
178 437 |
Gala |
177 475 |
93 343 |
93 283 |
230 804 |
139 587 |
139 472 |
Grazia |
153 070 |
87 214 |
87 064 |
292 350 |
151 040 |
150 890 |
We wrześniu br. średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli dwutygodnika „Party”, wyniosła 275 655 egz. po spadku o 11,25 proc. Na drugiej pozycji znalazło się „Show” (218 274 egz., spadek o 23,35 proc.).
Jedyny wzrost w zestawieniu wynoszący 15,24 proc. do 145 305 egz. zanotowała „Gala”, zaś najwięcej straciła „Grazia” (29,45 proc. do 71 564 egz.).
ZKDP |
wrzesień |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd |
384 674 |
275 722 |
275 655 |
430 942 |
310 672 |
310 605 |
Show |
337 619 |
218 274 |
218 274 |
389 858 |
284 769 |
284 769 |
Flesz Gwiazdy & Styl |
260 225 |
192 439 |
191 955 |
305 765 |
214 261 |
213 777 |
Gala |
259 925 |
145 430 |
145 305 |
222 585 |
126 349 |
126 089 |
Viva |
209 460 |
123 974 |
123 974 |
257 500 |
152 299 |
152 299 |
Grazia |
134 988 |
71 714 |
71 564 |
214 972 |
101 588 |
101 438 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Dwutygodniki people coraz słabiej się sprzedają. „Przez internet i brak zmian”