SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dzienniki 15 proc. mniej z reklam. Najbardziej w dół „GW” i „Rz”

W lutym gazety cennikowo zarobiły z reklam 14,7 proc. mniej niż rok wcześniej. O ponad 20 proc. zmalały przychody „Gazety Wyborczej” i „Rzeczpospolitej”, za to o ponad jedną trzecią wzrosły wpływy „Dziennika Gazety Prawnej”.

Dane Kantar Media przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że cennikowe wpływy reklamowe (bez autopromocji) ogólnopolskiej części „Gazety Wyborczej” (Agora) były w lutym br. o 22,6 proc. niższe niż przed rokiem. Jeszcze bardziej - o 36,3 proc. - spadły przychody warszawskiego dodatku „GW”.

„Rzeczpospolita” (Gremi Media, do niedawna Presspublica) cennikowo zarobiła z reklam 21,5 proc. mniej niż rok wcześniej, „Super Express” (Murator) - 14,7 proc. mniej, a „Polska Dziennik Zachodni” (Polskapresse) - 13 proc. mniej. Wpływy „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska”) zmalały o 5,8 proc., a bezpłatnego „Metra” (Agora) - o 6,4 proc.

>>> Sprzedaż gazet: „Rzeczpospolita” o 36 proc. w dół, zyskała tylko „Gazeta Polska Codziennie”

Z czołowych tytułów tylko „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) zanotował wzrost cennikowych przychodów reklamowych, który wyniósł aż 35,3 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji, dane Kantar Media)
Wirtualnemedia.pl II.2013 II.2012
Gazeta Wyborcza 14 968 653 zł 19 331 978 zł
Fakt 9 247 074 zł 9 812 974 zł
Rzeczpospolita 7 952 777 zł 10 132 312 zł
Super Express 5 516 592 zł 6 466 054 zł
Dziennik Gazeta Prawna 4 749 208 zł 3 508 779 zł
Gazeta Wyborcza - Gazeta Stołeczna 4 409 303 zł 6 918 641 zł
Metro 3 528 140 zł 3 768 020 zł
Polska Dziennik Zachodni 3 078 723 zł 3 539 678 zł
monitorowane tytuły razem 119 425 831 zł 139 981 323 zł

Dołącz do dyskusji: Dzienniki 15 proc. mniej z reklam. Najbardziej w dół „GW” i „Rz”

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomasz
Ciekawe, jak by sobie Wyborcza radziła jak by jeszcze straciła reklamy rządowe....
0 0
odpowiedź
User
inna
No, kolejny sukces Hajdarowicza. Gratulacje.
0 0
odpowiedź
User
Levack
W ogóle uważam, że instytucje rządowe/samorządowe powinny mieć zakaz reklamowania się. W dobie internetu reklama przetargu na 27 stronie jakiejś gazety to kompletny bezsens.
L.
0 0
odpowiedź