SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dzienniki tracą, najbardziej “DGP” i “Rzeczpospolita”

Prawie wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały w lipcu spadki sprzedaży. Najwięcej straciły “Dziennik Gazeta Prawna” i “Rzeczpospolita”. Wzrostem pochwalić się może jedynie “Przegląd Sportowy”.

Liderem zestawienia pozostał “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). W lipcu br. jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 379 382 egz., co oznacza spadek o 12,59 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca ubiegłego roku  - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na miejscu drugim uplasowała się „Gazeta Wyborcza” (Agora) z wynikiem wynoszącym 267 293 egz., po spadku o 9,80 proc. Trzecią lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 169 848 egz., czyli mniejszą o 4,26 proc. niż rok wcześniej.

Tuż za podium pozostaje „Rzeczpospolita” (Presspublica), której sprzedaż ogółem zmniejszyła się w lipcu br. o 15,36 proc. i wyniosła 91 446 egz.

Najwięcej stracił jednak “Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) zajmujący pozycję piątą. Jego wynik sprzedażowy zmalał o 16,76 proc. do 69 340 egz.

Wzrost sprzedaży ogółem odnotował tylko plasujący się na miejscu szóstym “Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Jego sprzedaż ogółem wzrosła o 1,23 proc. do 53 618 egz.

Tytuł lipiec
Wirtualnemedia.pl 2011 2010
ZKDP Średni nakład jednorazowy Rozpow. Płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. Płatne razem Sprzedaż ogółem
Fakt 514 175 379 407 379 382 582 539 434 041 434 041
Gazeta Wyborcza 397 903 301 983 267 293 429 400 327 576 296 322
Super Express 294 094 170 528 169 848 315 330 177 933 177 414
Rzeczpospolita 151 806 120 755 91 446 186 014 134 870 108 045
Dziennik Gazeta Prawna 111 080 86 063 69 340 132 700 101 098 83 298
Przegląd Sportowy 90 165 53 618 53 618 91 220 52 965 52 965
Puls Biznesu 19 263 16 729 13 063 20 862 17 543 14 093
Parkiet Gazeta Giełdy 14 640 7 734 5 233 15 905 7 902 5 466


Porównując dane z lipca br. do danych z czerwca widać, że największy spadek sprzedaży (wynoszący 3,99 proc.) zanotowała “Rzeczpospolita”, zaś najwięcej (aż 23,47 proc.) zyskał “Przegląd Sportowy”. 

Tytuł 2011
Wirtualnemedia.pl lipiec czerwiec
ZKDP Średni nakład jednorazowy Rozpow. Płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. Płatne razem Sprzedaż ogółem
Fakt 514 175 379 407 379 382 524 737 384 973 384 948
Gazeta Wyborcza 397 903 301 983 267 293 402 089 287 010 250 336
Super Express 294 094 170 528 169 848 291 265 162 673 161 993
Rzeczpospolita 151 806 120 755 91 446 176 707 127 280 95 250
Dziennik Gazeta Prawna 111 080 86 063 69 340 124 789 88 068 70 743
Przegląd Sportowy 90 165 53 618 53 618 76 756 43 427 43 427
Puls Biznesu 19 263 16 729 13 063 20 993 18 280 13 183
Parkiet Gazeta Giełdy 14 640 7 734 5 233 15 083 8 250 5 296


 

Dołącz do dyskusji: Dzienniki tracą, najbardziej “DGP” i “Rzeczpospolita”

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
Super Express coraz bliżej Gazety Wyborczej ;)
0 0
odpowiedź
User
Wymiotne nakłady :)))))))))))))
Gdyby pajace z "Wymiotnej Gadzinówki" nie poszli na wojnę z Kibolami to do dziś by się puszyli jaka to sprzedaż mają :P
Znaczy pajace z "Wymiotnej Gadzinówki" do "sprzedaży" zaliczali 1/3 nakładu jaki rozdawali darmo podczas meczów piłkarskich :D
0 0
odpowiedź
User
Veritas
No proszę, rok pracy z kawałkiem Pana Wróblewskiego w DGP i mamy największy procentowo spadek sprzedaży. Zdaje się, że wiele osób, nawet tutaj, prognozowało na wiosnę 2010 taki scenariusz zdarzeń. Niedługo dowiemy się, że w DGP było tak samo jak w PP, czyli Pan W. nie miał wpływu na nic, chciał dobrze, myślał dobrze, ale inni nie dopuścili, przeszkadzali itd itp
0 0
odpowiedź