SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dzienniki z reklam: „GW”, „Rz” i „PB” w dół - „Fakt” w górę (TOP10)

W październiku dzienniki cennikowo zarobiły z reklam 3,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Bardziej spadły wpływy reklamowe „Gazety Wyborczej”, „Rzeczpospolitej”, „Pulsu Biznesu” i Polski, za to sporo wzrosły w przypadku „Metra” i „Faktu”.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w październiku cennikowe przychody reklamowe - bez rabatów i autopromocji - „Gazety Wyborczej” (Agora) były o 6,7 proc. niższe niż rok wcześniej, a „Rzeczpospolitej” (Presspublica) - o 6,1 proc. „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) zarobił z reklam mniej o 5,6 proc. niż przed rokiem, „Polska” (Polskapresse) - o 4,8 proc., a Super Express” (Murator) - o 1,8 proc. Jeszcze większy spadek - wynoszący 11,3 proc. - zanotowało bezpłatne „Nasze Miasto” (Polskapresse), do niedawna ukazujące się pod nazwą „Echo Miasta” (przeczytaj więcej o tej zmianie).

>>> Dzienniki ogólnopolskie straciły w III kwartale, liderem „Fakt”

Z drugiej strony cennikowe wpływy reklamowe darmowego „Metra” (Agora) wzrosły w skali roku o 19,6 proc. „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił z reklam 8 proc. więcej niż przed rokiem, „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) - 3,1 proc. więcej, a „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - 2 proc. więcej.

>>> Czytelnicy odwracają się od dzienników regionalnych

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
Wirtualnemedia.pl X.2012 X.2011
Gazeta Wyborcza 54 640 485 zł 58 530 823 zł
Polska 26 118 491 zł 27 447 267 zł
Fakt 22 065 342 zł 20 423 889 zł
Rzeczpospolita 13 521 089 zł 14 401 550 zł
Metro 11 951 413 zł 9 992 394 zł
Super Express 11 357 834 zł 11 570 325 zł
Dziennik Gazeta Prawna 8 637 471 zł 8 467 315 zł
Puls Biznesu 4 417 493 zł 4 680 015 zł
Gazet Pomorska 4 090 366 zł 3 966 614 zł
Nasze Miasto 3 468 844 zł 3 910 287 zł
monitorowane tytuły razem 190 439 505 zł 197 156 728 zł

Dołącz do dyskusji: Dzienniki z reklam: „GW”, „Rz” i „PB” w dół - „Fakt” w górę (TOP10)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
piotrek_opłotek
niech podadza ile z tych pieniędzy pochodzi z budżetówki, samorządów i firm z kapitałem państwowym jak enea, pkn orlen rtc
0 0
odpowiedź
User
analityk
Metro w sezonie grzewczym cieszy się wielką popularnością (doskonale się podpala i ma dobrą wydajność energetyczną), nie dziwię się więc, że reklamodawcy walą drzwiami i oknami :-)
0 0
odpowiedź
User
analityk
Metro w sezonie grzewczym cieszy się wielką popularnością (doskonale się podpala i ma dobrą wydajność energetyczną), nie dziwię się więc, że reklamodawcy walą drzwiami i oknami :-)
0 0
odpowiedź