SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

E-Kiosk przy 8,9 mln zł wpływów miał 158 tys. zł straty

W ub.r. firma E-Kiosk (właściciel platform E-Kiosk.pl i Nexto.pl z prasą cyfrową, e-bookami i audiobookami) osiągnęła 8,87 mln zł przychodów sprzedażowych (2,2 proc. więcej niż w 2017 roku) i 158 tys. zł straty netto (wobec 234 tys. zł straty rok wcześniej).

Łukasz Piela, prezes e-Kiosku (fot. materiały prasowe) Łukasz Piela, prezes e-Kiosku (fot. materiały prasowe)

Wpływy E-Kiosku ze sprzedaży zwiększyły się z 8,69 mln zł w 2017 roku do 8,87 mln zł. Przychody gotówkowe wzrosły z 7,65 do 8,88 mln zł, a barterowe zmalały z 1,03 mln zł do -2 tys. zł.

Jednocześnie wynik operacyjny poprawił się z 270 tys. zł straty do 204 tys. zł zysku, a wynik brutto - z 276 tys. zł straty do 209 tys. zł zysku. Natomiast strata netto zmalała z 234 do 158 tys. zł.

- W 2018 roku przeprowadzono szereg działań usprawniających procesy dystrybucji i sprzedaży oraz obszaru obsługi klienta. Dzięki zwiększeniu efektywności wszystkich kanałów dystrybucji oraz w wyniku ciągłej optymalizacji kosztów sprzedaży Spółka odnotowała zysk EBITDA na poziomie 1 201 tys. zł, co jest wynikiem ponad 6-krotnie lepszym od uzyskanego w roku poprzednim - opisano w sprawozdaniu finansowym spółki.

Wydatki E-Kiosku na usługi obce spadły w skali roku z 6,45 do 5,34 mln zł. Natomiast koszty pracownicze wzrosły z 1,1 do 1,22 mln zł, a koszty amortyzacji - z 449 do 997 tys. zł.

- Cieszymy się, że udało nam się dzięki efektywnemu zarządzaniu, polegającemu z jednej strony na usprawnieniu procesów sprzedażowo-logistycznych, a z drugiej na optymalizacji kosztów, osiągnąć dobre wyniki. A będą jeszcze lepsze, bo e-Kiosk to ogromny potencjał- od niedawna realizujemy strategię, która pozwala na oferowanie naszym klientom bardzo nowoczesnych rozwiązań - zapowiada Łukasz Piela, od sierpnia ub.r. prezes firmy.

E-Kiosk realizuje obecnie projekt Get Licensed finansowany w ramach Google Digital News Initiative. Jest to ogólnodostępna platforma dla twórców, wydawców oraz nabywców licencji, która służy do zdalnej sprzedaży licencji na publikację treści dziennikarskich z wielu możliwych źródeł. Spółka liczy, że w przyszłości będzie to dodatkowe źródło jej przychodu, a także przyczyni się do wzrostu świadomości praw autorskich i licencyjnych wśród internautów.

- W tym roku czekają nas prace rozwojowe mające na celu ujednolicenie i automatyzację procesów oraz zwiększenie efektywności sprzedażowej - dodaje Łukasz Piela.

50,01 proc. akcji E-Kiosku należy do Gremi Media, a 28,14 proc. do Ruchu.

Dołącz do dyskusji: E-Kiosk przy 8,9 mln zł wpływów miał 158 tys. zł straty

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl