Effie i Mixx Awards bez zgłoszeń od polskich agencji Publicis Groupe
Polskie agencje należące do Publicis Groupe Polska, m.in. Leo Burnett, Publicis, Starcom, Zenith nie będą bezpośrednio brać udziału w tegorocznych edycjach branżowych konkursów reklamowych Effie Awards i Mixx Awards - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
Agencje należące do Publicis Groupe w Polsce, czyli Leo Burnett, Publicis, Saatchi&Saatchi, Starcom, Zenith, Spark Foundry, MSL, Performics, LiquidThread, Publicis Commerce, Data Science, Publicis Consultants, Prodigious nie będą brać bezpośredniego udziału w tegorocznych edycjach branżowych, reklamowych konkursów, takich jak m.in. Effie i Mixx Awards. To skutek wprowadzanych w związku z pandemią koronawirusa oszczędności w grupie. Na ich skutek, by ograniczyć koszty zrezygnowano z bezpośredniego zgłaszania przez te agencje zrealizowanych projektów reklamowych do konkursów reklamowych (jest to bowiem związane z wnoszeniem opłat).
Informacje te potwierdził w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Ruszak, chief communications officer w Publicis Groupe Polska.
- Do końca bieżącego roku zaangażowanie Publicis Groupe w polskie konkursy branżowe będzie polegało na aktywnym zachęcaniu klientów do zgłaszania najlepszych projektów oraz najefektywniejszych kampanii. Nasze agencje, tak jak do tej pory, będą brały udział w tworzeniu i przygotowywaniu zgłoszeń do takich konkursów jak Effie czy Mixx Awards, co zresztą już ma miejsce. Takie podejście naszej grupy jest częścią programu oszczędnościowego, który wprowadziliśmy w związku z kryzysem, a którego nadrzędnym celem jest ochrona miejsc pracy oraz utrzymanie najwyższych standardów obsługi klienta - powiedział nam Piotr Ruszak.
Z naszych informacji wynika, że z udziału w tych konkursach nie rezygnują agencje należące do polskich oddziałów Dentsu Aegis Network i Havas Media Group.
Przypomnijmy, że w związku z pandemią koronawirusa Publicis Groupe Polska zaproponował swoim pracownikom czasową obniżkę wynagrodzeń – na okres kilku miesięcy. Kadra zarządzająca obniżyła swoje pensje o 20 proc. Takie rozwiązanie wprowadzono w celu utrzymania poziomu zatrudnienia bez konieczności zwolnień.
W podobny sposób, czyli dzięki projektom zgłaszanym przez reklamodawców, agencje należące do Publicis Groupe brały udział m.in. w festiwalu reklamowym Cannes Lions w 2018 roku - wtedy, w związku z uruchamianiem platformy Marcel i związanych z tym inwestycji na poziomie globalnym zdecydowano o rezygnacji z udziału w festiwalu w związku z wysokimi kosztami. Wówczas projekty realizowane przez agencje grupy zgłaszali reklamodawcy z całego świata.
Dołącz do dyskusji: Effie i Mixx Awards bez zgłoszeń od polskich agencji Publicis Groupe
Czyli jak się kreacja zbuntuje to zgłosi prace samodzielnie "za swoja kasę".
Kocham tę branże, trzeba wszystkich poinformować, że z powodu na kryzys nie zgłaszamy się do konkursu, żeby tylko nikt nie pomyślał że nic dobrego nie zrobiliśmy w ostatnim roku
Szanuję takie wycofanie się z konkursów.
Przypomnijmy, Publicis na pewno nie zwalniał ponad 20 osób, to była naturalna rotacja.