eMarketer znów tnie prognozę dla rynku reklam w serwisach społecznościowych
Firma eMarketer kolejny raz skorygowała swoją prognozę odnośnie tegorocznych wydatków na reklamę w serwisach społecznościowych na rynku amerykańskim.
W grudniu zeszłego roku eMarketer przewidywał, ze wydatki te wyniosą 1,6 miliarda dolarów, w maju bieżącego roku prognoza została obniżona do 1,4 miliarda dolarów, a obecnie firma szacuje, że reklamodawcy wydadzą tutaj 1,2 miliarda dolarów. Z kolei na przyszły rok prognoza została obniżona z 1,8 do 1,3 miliarda dolarów.
Główne przyczyny korekty to kryzys gospodarczy oraz wolniejszy od spodziewanego wzrost dochodów najpopularniejszego tego typu serwisu w USA jakim jest MySpace.
Z danych firmy wynika również, że reklamodawcy najwięcej swoich pieniędzy wydadzą w bieżącym roku na reklamę w serwisach MySpace i Facebook (odpowiednio 585 i 210 milionów dolarów wobec wcześniej prognozowanych 755 i 265 milionów dolarów). Łącznie obie strony zgarną 68 procent wszystkich tegorocznych wydatków na reklamy w społecznościowych serwisach za oceanem.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: eMarketer znów tnie prognozę dla rynku reklam w serwisach społecznościowych