SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Enel-Med złożył prospekt, chce w 2011 r. zadebiutować na GPW

Centrum Medyczne Enel-Med złożyło prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) i liczy na debiut w I poł. 2011 r., poinformowali przedstawiciele spółki w czwartek. Możliwej wartości oferty nie podano, spółka chce pozyskać środki na finansowanie przyśpieszenia rozwoju.

 "Celem naszego wejścia na GPW jest pozyskanie środków na rozwój" - powiedział prezes i współzałożyciel spółki Adam Rozwadowski na spotkaniu z dziennikarzami. Dodał, że firma planowała wejście na GPW już od 2008 r.

Jedną z inwestycji Enel-Med ma być budowa nowego szpitala zlokalizowanego w centrum Warszawy. Spółka liczy, że najpóźniej w styczniu otrzyma pozwolenie na budowę.

W I-III kwartale 2010 r. przychody Enel-Med wyniosły 101 mln zł, co oznacza wzrost o 12% r/r. Spółka nie podała wyniku netto, ale dyrektor finansowy Wojciech Mizerka poinformował, że rentowność wzrosła w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Mizerka dodał też, że IV kwartał jest dla spółki historycznie najlepszy pod względem przychodów. Wzrost rentowności jest obecnie jednym z priorytetów spółki. W 2009 r. rentowność brutto na sprzedaży wyniosła 1,9% wobec 0,1% w poprzednim roku, a zysk operacyjny wzrósł do 2,9 mln zł z 0,5 mln zł w 2008 r.

W całym 2009 r. przychody spółki wyniosły 121 mln zł wobec 102 mln zł w 2008 r. i 76 mln zł w 2007 r.

Na koniec trzeciego kwartału spółka miała 82 tys. pacjentów abonamentowych (wzrost o 30% r/r). Liczba klientów korporacyjnych (firm) wynosiła 970.

W tym roku 56% przychodów spółki pochodziło z opłat abonamentowych (licząc usługę Enel-Care dla firm i ubezpieczenie medi-care oferowane we współpracy z firmą Interrisk), 32% stanowiły opłaty za usługi poza abonamentem, a 12% - z kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia (NFZ). Mizerka podkreślił, że spółka liczy na dalszy wzrost przychodów, przy czym udział NFZ w całości będzie spadał, bo kontrakt z funduszem utrzyma się na dotychczasowym poziomie.

Przedstawiciele spółki podkreślają, że dotychczas rozwijała się szybciej niż rynek. Przedstawili też prognozy firmy PMR, zgodnie z którymi polski rynek abonamentów ma wzrosnąć w tym roku do 2,0 mld zł z 1,7 mld zł w 2009 r. W 2012 r. wartość tego rynku ma wynieść 2,7 mld zł.

Według PMR, rynek ubezpieczeń zdrowotnych ma mieć w tym roku wartość ok. 1,0 mld zł wobec 0,8 mld zł w 2009 r., a w 2012 r. ma urosnąć do 1,3 mld zł.

Rozwadowski poinformował, że obecnie spółka nie planuje przejęć. Nie wyklucza ich jednak w przyszłości, a sfinansować może je z kolejnych emisji. Rozwadowski nie wykluczył, że po zmianach prawnych, Enel-Med może być zainteresowany kupowaniem szpitali. Spółka nie podała informacji dotyczących struktury oferty publicznej, ale jej przedstawiciele podkreślają, że rodzina Rozwadowskich planuje utrzymać kontrolę nad firmą po jej przeprowadzeniu. Inwestycje, które mają zapewnić firmie wzrost, mają byc finansowanie nie tylko ze środków z rynku, ale również z kredytu i środków wypracowanych przez spółkę. Jednym z celów inwestycyjnych będzie również rozwój systemu IT.

Dołącz do dyskusji: Enel-Med złożył prospekt, chce w 2011 r. zadebiutować na GPW

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl