SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook i Twitter straciły ponad milion polskich użytkowników. Dłużej na Snapchacie i TikToku

Polscy internauci na TikToku miesięcznie spędzają średnio 19 godzin, a na Facebooku - 16-17 godzin. Ta druga platforma miesiąc do miesiąca straciła 1,1 mln użytkowników, a Twitter - 1,4 mln, natomiast niewielki wzrost osiągnął Snapchat.

Facebook pozostaje zdecydowanym liderem zasięgowym wśród platform społecznościowych w Polsce. Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w kwietniu odwiedziło go 25,44 mln użytkowników, czyli 77,4 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził tam przeciętnie 16 godzin, 15 minut i 26 sekund.

Dwie inne platformy mają po kilkanaście milionów odwiedzających. Instagram zanotował 15,78 mln użytkowników, 48,01 proc. zasięgu oraz 4 godziny, 57 minut i 4 sekundy średniego czasu korzystania, a TikTok - 14,22 mln użytkowników, 43,25 proc. zasięgu oraz 19 godzin, 15 minut i 44 sekundy średniego czasu.

Twitter przyciągnął 8,23 mln polskich internautów (25,04 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na godzinę, 24 minuty i 27 sekund. Natomiast na Snapchacie każdy z 6,18 mln użytkowników (18,81 proc. zasięgu) spędził średnio 3 godziny, 52 minuty i 28 sekund.

Pinterest odwiedziło 7,48 mln internautów (22,77 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 41 minut i sekundę. Blogi w domenie Blogspot.com zanotowały 5,39 mln użytkowników, 16,4 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 46 sekund średniego czasu korzystania, a dotyczący życia zawodowego LinkedIn - 4,88 mln użytkowników, 14,85 proc. zasięgu oraz 13 minut i 35 sekund średniego czasu.

Wykop przyciągnął 2,63 mln internautów (8,01 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 27 minut i 10 sekund, a jego amerykański odpowiednik Reddit miał 2,56 mln użytkowników, 7,78 proc. zasięgu oraz 19 minut i 58 sekund średniego czasu korzystania.

Miesiąc do miesiąca zmalała liczba użytkowników zdecydowanej większości platform z zestawienia. Facebook stracił 1,12 mln odwiedzających (4,2 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o godzinę, minutę i 54 sekundy (6 proc.).

Jeszcze więcej użytkowników ubyło na Twitterze - platforma zanotowała spadek o 1,36 mln internautów (14,4 proc.). Pierwszy raz od ponad roku miała poniżej 9 mln odwiedzających, podczas gdy w ub.r. przyciągał zwykle 10-11,5 mln internautów miesięcznie, a w marcu ub.r. osiągnął rekordowe jak dotąd 13,04 mln użytkowników.

Pinterest zanotował spadek o 358,5 tys. odwiedzających (4,6 proc.) i 56 sekund przeciętnego czasu korzystania (2,2 proc.), LinkedIn - o 393,5 tys. użytkowników (7,5 proc.) oraz 6 minut i sekundę przeciętnego czasu (30,7 proc.), a Wykop - o 230,8 tys. użytkowników (8,1 proc.) i 10 minut średniego czasu (26,9 proc.).

Na Instagramie ubyło 728,8 tys. internautów (4,4 proc.), ale średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 12 minut i 57 sekund (4,5 proc.). TikTok zanotował spadek liczby użytkowników o 293,9 tys. (2 proc.) i wzrost przeciętnego czasu korzystania o 5 minut i 51 sekund (0,5 proc.), a blogi w domenie Blogspot.com - spadek o 487,8 tys. użytkowników (8,3 proc.) i wzrost przeciętnego czasu o 38 sekund (20,2 proc.).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W obu statystykach zwiększyła się odwiedzalność jedynie Snapchata - platforma zyskała 41,3 tys. użytkowników (0,7 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 12 minut i 38 sekund, czyli 5,7 proc.

Dołącz do dyskusji: Facebook i Twitter straciły ponad milion polskich użytkowników. Dłużej na Snapchacie i TikToku

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gość
Wykop traci? więcej reklam - ludzie wytrzymają ;)
odpowiedź
User
Tom
Co to znaczy czas 19h czas? Ze średnia użytkowników to 19h spędzone czyli ponad połowa ciągnie po 20h?? Ludzie gdzie zmierzamy 16h na tiktoku?? Idiokracja…
odpowiedź
User
Tom
Proszę niech ktoś mi objawi, ze to nie ludzie a jakies boty te statystyki nakręcają .. 16h avg na tiktoku.. a dodając tiktoka i instagrama i Facebooka to czasoprzestrzeń jest zacięta, dwóch dni za mało,
odpowiedź