SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook i YouTube sporo w dół, wyprzedza je Onet

W lipcu br. czołowe serwisy w Polsce zanotowały mniejszą odwiedzalność niż miesiąc wcześniej. Po 500-800 tys. użytkowników straciły Facebook i YouTube, które wyprzedził Onet.

Z danych z Megapanelu PBI/Gemius wynika, że w lipcu strony Google odwiedziło 215 tys. polskich użytkowników mniej niż w czerwcu. Z kolei Facebook stracił 480 tys. real users z Polski, a YouTube - aż 840 tys. Te spadki wykorzystał Onet, który miał tylko 120 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, i awansował z czwartego na drugie miejsce.

Z kolei strony WP i Orange odwiedziło 335 tys. real users mniej niż w czerwcu, Gazeta.pl - 520 tys. mniej, a Interii - 345 tys. NK.pl straciła w skali miesiąca 570 tys. użytkowników, o2 - 245 tys., a  Allegro - zaledwie 15 tys.  

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 Grupa Google 17 302 414 88,83%  
2 Grupa Onet.pl 13 318 983 68,38% tak
3 facebook.com 13 256 421 68,06%  
4 youtube.com 12 837 570 65,91%  
5 Grupa Wirtualna Polska - Orange 12 289 281 63,09% tak
6 Grupa Allegro.pl 11 337 974 58,21% tak
7 Grupa Interia.pl 11 309 417 58,06% tak
8 Grupa Gazeta.pl 11 252 139 57,77% tak
9 Grupa Nk.pl 9 746 793 50,04%  
10 Grupa O2.pl 9 388 230 48,20% tak
11 Grupa Wikipedia 8 372 268 42,98%  
12 Grupa GG Network 7 277 820 37,36% tak
13 Grupa Polskapresse 5 673 003 29,13% tak
14 Grupa Ringier Axel Springer 5 411 399 27,78% tak
15 Grupa Murator 5 336 257 27,40% tak
16 Grupa Next Infor 4 755 688 24,42% tak
17 Grupa Money.pl 4 500 971 23,11% tak
18 Grupa Demotywatory.pl 4 219 602 21,66%  
19 Grupa Microsoft 4 050 107 20,79%  
20 Grupa Media Regionalne 3 967 709 20,37% tak


Wśród stron objętych audytem site-centric przewodzi pięć największych portali horyzontalnych.
Przy czym w porównaniu z czerwcem Allegro wyprzedziło Interię, a Gazeta.pl spadła o dwa miejsca. W drugiej części zestawienia największe spadki zanotowały strony TVN i Muratora - odpowiednio ok. 550 i 500 tys. real users.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg
1 Grupa Onet.pl 13 318 983 68,38%
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange 12 289 281 63,09%
3 Grupa Allegro.pl 11 337 974 58,21%
4 Grupa Interia.pl 11 309 417 58,06%
5 Grupa Gazeta.pl 11 252 139 57,77%
6 Grupa O2.pl 9 388 230 48,20%
7 Grupa GG Network 7 277 820 37,36%
8 Grupa Polskapresse 5 673 003 29,13%
9 Grupa Ringier Axel Springer 5 411 399 27,78%
10 Grupa Murator 5 336 257 27,40%
11 Grupa Next Infor 4 755 688 24,42%
12 Grupa Money.pl 4 500 971 23,11%
13 Grupa Media Regionalne 3 967 709 20,37%
14 Grupa Netshare 3 817 686 19,60%
15 Grupa TVN 3 633 615 18,66%
16 dobreprogramy.pl 3 606 172 18,51%
17 filmweb.pl 3 576 396 18,36%
18 Grupa Edipresse.pl 3 569 031 18,32%
19 nokaut.pl 3 085 408 15,84%
20 Grupa Spolecznosci.pl 2 819 019 14,47%


Adres google.pl odwiedziło 270 tys. polskich użytkowników mniej niż w czerwcu
, a google.com - 255 tys. mniej. Onet.pl stracił 180 tys. real users, wp.pl - 280 tys., a allegro.pl - 115 tys.

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 google.pl 16 701 852 85,75%  
2 facebook.com 13 256 421 68,06%  
3 youtube.com 12 837 570 65,91%  
4 onet.pl 12 282 477 63,06% tak
5 google.com 11 759 718 60,38%  
6 wp.pl 10 912 664 56,03% tak
7 allegro.pl 10 508 047 53,95% tak
8 nk.pl 9 736 621 49,99%  
9 wikipedia.org 8 265 223 42,43%  
10 gazeta.pl 8 101 246 41,59% tak
11 interia.pl 6 937 227 35,62% tak
12 chomikuj.pl 5 649 299 29,00% tak
13 blogspot.com 5 477 448 28,12%  
14 zumi.pl 4 165 842 21,39% tak
15 ceneo.pl 4 128 624 21,20% tak
16 o2.pl 3 887 398 19,96% tak
17 ask.com 3 791 730 19,47%  
18 otomoto.pl 3 783 487 19,42% tak
19 demotywatory.pl 3 657 776 18,78%  
20 kwejk.pl 3 636 574 18,67%  


Na stronach wykonano 125 mln odsłon mniej niż miesiąc wcześniej
. Onet zanotował 45 mln odsłon mniej, WP i Orange - ponad 115 mln mniej, a Gazeta.pl - prawie 60 mln mniej.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp. nazwa liczba odsłon użytkownicy (real users)
1 Grupa Allegro.pl 4 069 272 702 11 337 974
2 Grupa Onet.pl 2 539 466 134 13 318 983
3 Grupa Wirtualna Polska -Orange 2 242 982 532 12 289 281
4 Grupa Gazeta.pl 1 070 500 090 11 252 139
5 Grupa Interia.pl 1 035 341 434 11 309 417
6 Grupa O2.pl 888 860 022 9 388 230
7 plemiona.pl 515 319 611 224 133
8 Grupa Spolecznosci.pl 509 165 532 2 819 019
9 tablica.pl 281 322 703 2 678 766
10 filmweb.pl 162 541 119 3 576 396


Na stronach Onetu przeciętny użytkownik spędził 20 minut mniej niż w czerwcu
, a w serwisach WP i Orange - 23 minuty mniej. Za to witryny Eurozetu zyskały pod tym względem 15 minut, a strony Polskiego Radia - aż 52 minuty.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp. nazwa czas [godz] średni czas na użytkownika [godz:min:s] użytkownicy (real users)
1 Grupa Onet.pl 67 157 532 05:02:32 13 318 983
2 Grupa Wirtualna Polska -Orange 66 009 029 05:22:17 12 289 281
3 Grupa Allegro.pl 47 146 622 04:09:30 11 337 974
4 Grupa Interia.pl 42 539 476 03:45:41 11 309 417
5 Grupa O2.pl 23 959 001 02:33:07 9 388 230
6 Grupa Gazeta.pl 23 232 957 02:03:53 11 252 139
7 Grupa TVN 12 778 351 03:31:00 3 633 615
8 Grupa Murator 7 945 639 01:29:20 5 336 257
9 Grupa Spolecznosci.pl 6 782 363 02:24:21 2 819 019
10 Grupa GG Network 6 105 396 00:50:20 7 277 820
11 Grupa Polskie Radio 4 217 762 03:53:35 1 083 437
12 Grupa Eurozet 3 654 299 06:00:15 608 628
13 tablica.pl 3 015 722 01:07:33 2 678 766
14 plemiona.pl 3 002 040 13:23:38 224 133
15 wiocha.pl 2 258 255 01:19:33 1 703 441
16 Grupa Targeo.pl 2 182 986 01:13:44 1 776 539
17 Grupa Ling.pl 2 168 908 04:13:35 513 172
18 Grupa Polskapresse 1 801 523 00:19:03 5 673 003
19 filmweb.pl 1 742 659 00:29:14 3 576 396
20 nokaut.pl 1 641 869 00:31:56 3 085 408


Komunikator GG zanotował 160 tys. uruchomień mniej niż w miesiąc wcześniej
, Skype - 455 tys. mniej, a Windows Media Player - aż 685 tys. mniej. Winamp stracił prawie 200 tys. uruchomień, a Ipla - 160 tys. 

Ranking  aplikacji według uruchomionych aplikacji (%)*
lp. nazwa uruchomione aplikacje* uruchomione aplikacje (%) audyt site-centric
1 Grupa GG NetworkGadu-Gadu 9 088 429 46,66% tak
2 Grupa Microsoft-Komunikator Skype 8 087 902 41,52%  
3 Grupa Microsoft-Windows Media Player 7 044 241 36,17%  
4 Winamp 2 826 018 14,51%  
5 Grupa Ipla-Ipla 2 430 916 12,48%  
6 OpenFM 1 355 533 6,96%  
7 Grupa Microsoft-Komunikator Windows Live Messenger 1 107 419 5,69%  
8 RealPlayer 1 078 811 5,54%  
9 VLC media player 811 147 4,16%  
10 Komunikator Facebook Messenger 787 834 4,04%  
11 Grupa O2.pl-Komunikator Tlen.pl 541 766 2,78% tak
12 Grupa Google-Google Earth 525 023 2,70%  
13 Grupa Google-Aplikacja Google Desktop 490 504 2,52%  
14 iTunes 433 984 2,23%  
15 Komunikator AQQ 339 789 1,74%  
16 KMplayer 296 370 1,52%  
17 BestPlayer 267 545 1,37%  
18 QuickTime 261 107 1,34%  
19 Foobar2000 216 445 1,11%  
20 GOM Player 198 306 1,02%  

* Uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika „Aktywne aplikacje” na bardziej precyzyjną – „Uruchomione aplikacje”. Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku – „Uruchomione aplikacje (%)”.

Liczebność próby: N= 12 386. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane
o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Dołącz do dyskusji: Facebook i YouTube sporo w dół, wyprzedza je Onet

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
a kogo to obchodzi?
współczynniki korekcyjne rządzą :)
0 0
odpowiedź
User
elv
oszaleć można z tym facebookiem. głupie to takie, ze coś strasznego. teraz już niczego nie można napisać na swojej stronie www, tak dla ludzi. nieee, wrzućmy na facebooka. po co? się pytam uczciwie.
sami robimy nagonkę na tę stronę tylko po to by kolesiowi kasę nabijać. wow. ehhh
0 0
odpowiedź