SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook testuje płatny dostęp do zamkniętych grup

Facebook rozpoczął próby nowego rozwiązania, które ma ułatwić administratorom grup w serwisie wprowadzenie opłat za dostęp do zamkniętych społeczności. Firma tłumaczy, że dzięki temu użytkownicy prowadzący grupy będą mogli w większym stopniu zająć się ich jakością, przy okazji zarabiając na tym pieniądze.

Na stronie internetowej Facebook wyjaśnia, że zjawisko płatnego dostępu do grup istnieje w serwisie od dłuższego czasu, nie było jednak do tej pory w żaden sposób uregulowane.

Administratorzy popularnych grup, np. takich w których można uzyskać unikalną wiedzę próbują samodzielnie monetyzować dostęp do nich tworząc specjalne „podgrupy”, w których udział jest uzależniony od opłaty subskrypcji na konto osoby zarządzającej konkretną społecznością. Taki sposób rodzi wiele trudności w obsłudze kwestii związanych z opłatami, co odbywa się kosztem czasu administratora i w konsekwencji odbija się negatywnie na jakości treści w danej grupie.

Aby temu zaradzić Facebook postanowił pilotażowo udostępnić wybranym administratorom zestaw narzędzi pozwalających im na przyjmowanie opłat subskrypcyjnych i zarządzanie tymi środkami. Użytkownicy mogą zaś w wygodny sposób dokonywać wpłat za pomocą mobilnej aplikacji Facebooka.

Dzięki temu, jak tłumaczy serwis osoby prowadzące grupy mogą skoncentrować się w pełni jedynie na rozbudowie i podnoszeniu ich atrakcyjności, na czym korzystają wszyscy użytkownicy należący do społeczności.

Facebook podkreśla, że obecnie testowany system jest podobny do tego, który serwis wprowadził w marcu br. dla twórców wideo pozwalając im na przyjmowanie datków od widzów. Według zapowiedzi po zakończeniu fazy testowej nowe rozwiązanie związane z płatnymi subskrypcjami zostanie ocenione przez administratorów grup i użytkowników i w zależności od tych ocen może zostać w przyszłości szeroko wprowadzone w serwisie.
 
W pierwszym kwartale br. Facebook miał 2,2 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca i 1,45 mld w skali dnia. Firma zanotowała 11,97 mld dolarów wpływów (wobec 8,03 mld dolarów rok wcześniej) i 4,99 mld dolarów zysku netto (w I kwartale ub.r. było to 3,06 mld dolarów).

Dołącz do dyskusji: Facebook testuje płatny dostęp do zamkniętych grup

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gosc
Sprawdź kto z Twojej okolicy szuka towarzystwa.
Kamerki, randki Fotki i wiele więcej!

www.randkowo.Cf
------------------------
Może to będzie twój szczęśliwy dzień
0 0
odpowiedź