Facebook uruchomi mobilną platformę reklamową?
Jeszcze przed giełdowym debiutem Facebook zamierza wejść na rynek mobilnej reklamy z własną platformą - podał Bloomberg.
Agencja powołuje się na dwie anonimowe osoby zaznajomione z planami Facebooka, według których społecznościowy portal zamierza do końca marca przyszłego roku uruchomić mobilną platformę reklamową, która dałaby mu nowe źródło przychodu przed debiutem na giełdzie.
Facebook podobno rozważa pomysł, według którego reklamy "Sponsored Stories", zawierające interakcje znajomych z markami, byłyby umieszczane na stronach z aktualnościami w mobilnych wersjach serwisu.
Bloomberg odnotowuje, że gromadząc liczne informacje o zainteresowaniach i kontaktach swoich użytkowników, Facebook może ułatwić reklamodawcom dotarcie do potencjalnych klientów.
Na urządzeniach mobilnych z Facebooka korzysta ponad 350 milionów użytkowników. W sumie portal ma ich ponad 800 milionów.
Według ostatnich nieoficjalnych doniesień, Facebook chce zadebiutować na giełdzie między kwietniem a czerwcem 2012 roku. Portal Marka Zuckerberga liczy podobno na pozyskanie poprzez IPO 10 miliardów dolarów, przy wycenie firmy sięgającej nawet 100 miliardów dolarów (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Facebook uruchomi mobilną platformę reklamową?