„Fakt” liderem sprzedaży dzienników w kioskach, zyskał „Super Express”
Najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach w maju br. pozostał „Fakt”. Większość gazet zanotowało spadki, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Super Express”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety w maju 2013 roku wyniosła 333 804 egz. W porównaniu do maja 2012 roku zmniejszyła się ona o 12,24 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,82 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.
Drugie miejsce zajął „Super Express” ze średnim wynikiem na poziomie 156 325 egz., notując największy wzrost w zestawieniu wynoszący 1,46 proc. Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych wyniosła 135 009 egz., po spadku o 10,15 proc.
W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,47 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (największy udział w zestawieniu), z kolei udział „Gazety Wyborczej” w tym kanale dystrybucji wyniósł 66,27 proc.
Piąte miejsce zajęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej średnia sprzedaż w kioskach w maju 2013 roku wynosiła 25 765 egz. i stanowiła 98,18 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu. Gazeta ta miała w tej kategorii wyższy wynik niż „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) oraz „Rzeczpospolita” (Gremi Media).
Z kolei oczko niżej uplasowała się „Rzeczpospolita”. Jej sprzedaż w kioskach wyniosła 12 107 egz., co oznacza 18,35 proc. udziału w sprzedaży ogółem. W ciągu roku tytuł ten w tej kategorii zanotował największy spadek w rankingu, wynoszący 30,16 proc. Dziennik ten pochwalić się może największym udziałem prenumeraty w sprzedaży ogółem - wyniósł on 67,58 proc.
Natomiast „Dziennik Gazeta Prawna” w analizowanym okresie notował średnią sprzedaż egzemplarzową wydań drukowanych na poziomie 11 552 egz., co stanowiło 22,99 proc. sprzedaży ogółem. W ciągu roku w tym kanale dystrybucji „DGP” zanotowała spadek o 14,02 proc.
Wirtualnemedia.pl |
maj |
|||||||
ZKDP |
2013 |
2012 |
||||||
Tytuł |
Rozpow. Płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań drukowanych |
Prenum. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań drukowanych |
Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna |
337790 |
337790 |
333804 |
3888 |
384349 |
384349 |
380371 |
3905 |
Super Express |
157873 |
157153 |
156325 |
828 |
156371 |
155614 |
154077 |
1372 |
Gazeta Wyborcza |
230410 |
203740 |
135009 |
66485 |
248700 |
229269 |
150262 |
76959 |
Przegląd Sportowy |
37880 |
37880 |
36990 |
765 |
44403 |
44403 |
43429 |
865 |
Gazeta Polska Codziennie |
26243 |
26243 |
25765 |
139 |
26091 |
26091 |
25726 |
120 |
Rzeczpospolita |
114292 |
65991 |
12107 |
44598 |
106057 |
77083 |
17335 |
55685 |
Dziennik Gazeta Prawna |
65512 |
50125 |
11522 |
29314 |
75285 |
52386 |
13401 |
33020 |
Puls Biznesu |
16714 |
11772 |
1921 |
7599 |
17756 |
12566 |
2061 |
8794 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
7179 |
3640 |
1504 |
1764 |
7284 |
4179 |
1738 |
2111 |
Dołącz do dyskusji: „Fakt” liderem sprzedaży dzienników w kioskach, zyskał „Super Express”
Wiele to mówi o naszym społeczeństwie...