SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Fakt” liderem sprzedaży dzienników w kioskach, zyskał „Super Express”

Najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach w maju br. pozostał „Fakt”. Większość gazet zanotowało spadki, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Super Express”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety w maju 2013 roku wyniosła 333 804 egz. W porównaniu do maja 2012 roku zmniejszyła się ona o 12,24 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,82 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.

Drugie miejsce zajął „Super Express” ze średnim wynikiem na poziomie 156 325 egz., notując największy wzrost w zestawieniu wynoszący 1,46 proc. Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych wyniosła 135 009 egz., po spadku o 10,15 proc.

W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,47 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (największy udział w zestawieniu), z kolei udział „Gazety Wyborczej” w tym kanale dystrybucji wyniósł 66,27 proc.

Piąte miejsce zajęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej średnia sprzedaż w kioskach w maju 2013 roku wynosiła 25 765 egz. i stanowiła 98,18 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu. Gazeta ta miała w tej kategorii wyższy wynik niż „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) oraz „Rzeczpospolita” (Gremi Media).

Z kolei oczko niżej uplasowała się „Rzeczpospolita”. Jej sprzedaż w kioskach wyniosła 12 107 egz., co oznacza 18,35 proc. udziału w sprzedaży ogółem. W ciągu roku tytuł ten w tej kategorii zanotował największy spadek w rankingu, wynoszący 30,16 proc. Dziennik ten pochwalić się może największym udziałem prenumeraty w sprzedaży ogółem - wyniósł on 67,58 proc.

Natomiast „Dziennik Gazeta Prawna” w analizowanym okresie notował średnią sprzedaż egzemplarzową wydań drukowanych na poziomie 11 552 egz., co stanowiło 22,99 proc. sprzedaży ogółem. W ciągu roku w tym kanale dystrybucji „DGP” zanotowała spadek o 14,02 proc.

Wirtualnemedia.pl

maj

ZKDP

2013

2012

Tytuł

Rozpow. Płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wydań drukowanych

Prenum.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wydań drukowanych

Prenum.

Fakt Gazeta Codzienna

337790

337790

333804

3888

384349

384349

380371

3905

Super Express

157873

157153

156325

828

156371

155614

154077

1372

Gazeta Wyborcza

230410

203740

135009

66485

248700

229269

150262

76959

Przegląd Sportowy

37880

37880

36990

765

44403

44403

43429

865

Gazeta Polska Codziennie

26243

26243

25765

139

26091

26091

25726

120

Rzeczpospolita

114292

65991

12107

44598

106057

77083

17335

55685

Dziennik Gazeta Prawna

65512

50125

11522

29314

75285

52386

13401

33020

Puls Biznesu

16714

11772

1921

7599

17756

12566

2061

8794

Parkiet Gazeta Giełdy

7179

3640

1504

1764

7284

4179

1738

2111

 

 

Dołącz do dyskusji: „Fakt” liderem sprzedaży dzienników w kioskach, zyskał „Super Express”

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wstyd
Najchętniej kupowane są gazety, które zajmują się matką Madzi na koniu, wielorybem w Wiśle i jeziorem pełnym wódki.
Wiele to mówi o naszym społeczeństwie...
0 0
odpowiedź
User
wielor
12 tysięct egzemplarzy Rzepy sprzedawanych w kioskach w całej Polsce - czy ten Chrabota nie jest geniuszem?
0 0
odpowiedź
User
by rzyło sie lepij
135 tys nieszczęśliwych ludzi - to chyba jakaś SEKTA , a może nowy naród w EUROPEJCZYCY.
0 0
odpowiedź