SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Fakt na czele”, „Super Express” przed „Gazetą Wyborczą”, „Rzeczpospolita” najbardziej w dół (sprzedaż kioskowa dzienników)

W okresie od stycznia do września br. wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały spadki średniej sprzedaży w kioskach, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”. Zdecydowanym liderem sprzedaży kioskowej pozostał „Fakt”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w okresie od I do III kwartału 2015 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 306 310 egz. W porównaniu do I-III kwartału 2014 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 5,29 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,89 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 144 200 egz., notując spadek o 4,46 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,33 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Zaś ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 5,67 proc. i wyniosła 106 953 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 67,43 proc.

Zaś największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotowała „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), która zajęła miejsce siódme. Jej wynik zmalał bowiem o 15,65 proc. do 7 923 egz.

Sprzedaż kioskowa tego tytułu to tylko 14,11 proc. sprzedaży ogółem, co w całym zestawieniu oznacza najniższy udział. „Rzeczpospolita” zanotowała jednak najwyższy udział prenumeraty - wyniósł on 68,67 proc. sprzedaży ogółem.

ZKDP

I-III kwartał

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wydań druk.

Prenum.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wydań druk.

Prenum.

Fakt Gazeta Codzienna

309 759

309 758

306 310

3 223

327 169

327 169

323 412

3 516

Super Express

145 894

145 174

144 200

973

152 573

151 853

150 928

924

Gazeta Wyborcza

177 515

158 620

106 953

49 427

191 327

171 006

113 379

55 611

Przegląd Sportowy

31 560

31 560

30 594

595

35 778

35 778

34 731

640

Gazeta Polska Codziennie

18 823

18 781

18 322

167

20 653

20 638

20 014

87

Dziennik Gazeta Prawna

54 203

45 060

10 010

25 813

58 279

48 010

11 673

27 298

Rzeczpospolita

56 712

56 152

7 923

38 561

57 979

55 951

9 393

39 220

Puls Biznesu

13 270

10 580

1 657

6 170

13 979

10 867

1 754

6 741

Parkiet Gazeta Giełdy

5 321

4 752

1 328

1 572

5 001

4 512

1 553

1 512

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

 

Dołącz do dyskusji: „Fakt na czele”, „Super Express” przed „Gazetą Wyborczą”, „Rzeczpospolita” najbardziej w dół (sprzedaż kioskowa dzienników)

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Arleta
Ale kogo obchodzi sprzedaz wylacznie kioskowa? Rzepa ma sporo prenumeraty. Wybircza podobnie. A fakt i superak nie maja. A ktos kto nie zna branzy po tym tekscie takich niuansow nie wylapie. Slabo koledzy.
0 0
odpowiedź
User
gate
rzepa ponizej 8 tys w kioskach. A według Pressu Chrabota miał dobry rok. Jak spadną do tysiąca, to będzie fantastyczny rok.
0 0
odpowiedź
User
Frank
Arleto! Trafiłaś w sedno- to jest sprzedaż kioskowa i jest najważniejsza, bo tu czytelnik głosuje swoim własnym portfelem. Wydaje swoje pieniądze na coś, co chce przeczytać. I co do drugiej kwestii sie mylisz - znaczenie prenumeraty. Z automatu zamawiają ją firmy i urzędy. W większości kontakt z czytelnikiem polega na rozerwaniu folii przez sekretarkę. Ewentualnie ktos przejrzy jedząc Lunch z pudełka. Zmienia sie szef, tnie sie koszty i po prenumeracie, ktorej braku nikt nie zauważy.
0 0
odpowiedź