SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Finał Ligi Mistrzów oglądało w Polsacie 3,6 mln widzów. 32 mln z reklam

Sobotni finałowy mecz Ligi Mistrzów FC Barcelona kontra Manchester United oglądało w Polsacie 3,6 mln widzów. Średnia oglądalność całych rozrywek wyniosła już jednak tylko 2,1 mln osób.

Finał, wygrany przez FC Barcelonę 3-1, miał 26,47 proc. udziału w grupie 4+ oraz 28,66 proc. udziału wśród widzów między 16 a 49 rokiem życia. Wszystkie mecze Ligi Mistrzów, transmitowane przez Polsat w środowe wieczory, miały średnio 14,47 proc. i 15,34 proc. udziału w rynku (odpowiednio w 4+ i 16-49) a oglądało je prawie 2,1 mln widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurment dla portalu Wirtualnemedia.pl.

LIGA MISTRZÓW
Data Opis AMR SHR % SHR/16-49
15-09-2010 AC MILAN - AJ AUXERRE 1786584 12,44% 13,27%
29-09-2010 MANCHESTER UNITED - VALENCJA CF 1275164 8,91% 9,20%
20-10-2010 INTER MEDIOLAN -
TOTTENHAM HOTSPUR
1330851 8,99% 9,32%
03-11-2010 REAL MADRYT - AC MILAN 1925576 13,39% 14,02%
24-11-2010 GLASGOW RANGERS - MANCHESTER UNITED 1604991 10,63% 10,37%
08-12-2010 ARSENAL LONDYN -
PARTIZAN BELGRAD
1430795 10,07% 10,78%
16-02-2011

ARSENAL LONDYN -
FC BARCELONA

2947692 20,62% 23,90%
23-02-2011 INTER MEDIOLAN -
BAYERN MONACHIUM
2287759 15,96% 16,67%
09-03-2011 TOTTENHAM HOTSPUR -
AC MILAN
1871745 13,23% 14,64%
16-03-2011 REAL MADRYT -
OLYMPIQUE LYON
1760671 12,58% 12,80%
06-04-2011 FC BARCELONA -
SZACHTAR DONIECK /P/
2267879 15,79% 16,09%
13-04-2011 SCHALKE 04 -
INTER MEDIOLAN /P/
1779666 12,14% 12,19%
27-04-2011 REAL MADRYT - BARCELONA /P/ 2897182 20,52% 23,17%
04-05-2011 MANCHESTER UNITED - SCHALKE 04 /P/ 2098391 14,59% 14,93%
28-05-2011 FC BARCELONA -
MANCHESTER UTD /P/
3599448 26,47% 28,66%
  średnio 2072563 14,47% 15,34%


Polsat podczas emisji Ligi Mistrzów zajmował ostatnią pozycję w rynku telewizyjnym. Najlepsza była Dwójka z 2,97 mln widzów i 21,49 proc. udziału w rynku.  

Konkurencja AMR SHR% SHR/16-49
TVP2 2973735 21,49% 21,96%
TVN 2434007 17,59% 18,33%
TVP1 2072563 14,97% 12,82%
POLSAT 2072563 14,47% 15,34%

 
Mecze śledzili głównie mężczyźni, osoby powyżej 35 roku życia legitymujące się wykształceniem podstawowym i średnim. Cennikowe wpływy z reklam, według Nielsen Audience Measurment, wyniosły 32 mln złotych (dane bez rabatów). 

Profil Polsat ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 67,03% 139
Kobiety 32,97% 64
Wiek 04-09 1,59% 27
10-15 5,44% 79
16 - 19 4,36% 77
20 - 24 5,58% 70
25 - 29 7,63% 86
30 - 34 7,83% 95
35 - 39 7,61% 105
40 - 44 6,65% 103
45 - 49 8,31% 119
50 - 54 12,35% 152
55 - 59 9,86% 128
60+ 22,79% 115
Wlk. miasta Wieś 43,62% 112
< 50 tys. 23,70% 98
50-100 tys. 8,68% 101
100-200 tys. 5,59% 69
> 200 tys. 18,41% 91
Wykształcenie Podstawowe 50,30% 111
Średnie 30,47% 103
Wyższe 12,21% 100
Inne 7,03% 55


Turniej, poza otwartą anteną, można było szerzej śledzić w telewizji n oraz w sieci Multikino.

Dołącz do dyskusji: Finał Ligi Mistrzów oglądało w Polsacie 3,6 mln widzów. 32 mln z reklam

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
niezrzeszony
Zwracam uwagę na obecnosć w zestawieniu zarówno meczów rozgrywanych w trakcie Ligi Mistrzów i Pucharu UEFA. Na tej podstawie nie można oceniać oglądalności wyłącznie Ligi Mistrzów.
0 0
odpowiedź
User
BeeJay
Chyba sama Liga Mistrzów, coś ci się pomyliło. Oglądalność zależy od klasy zespołów, przykład Arsenal - Partizan 1,4 mln, a kolejny Arsenal - Barcelona blisko 3 mln. Za dużo transmisji w Polsacie to były mecze drugiego czy nawet trzeciego wyboru. Te lepsze szły w n sport (ciekawe przy jakiej widowni).
0 0
odpowiedź
User
Tomik
Ponieważ finał Ligi Mistrzów odbył się w Londynie na brytyjskim kanale sportowym SKY SPORTS można było wysłuchać przegranych czyli piłkarzy Man Utd. Zazdroszczę polskim kibicom, którzy dobrze znają angielski ze słuchu.
0 0
odpowiedź