Firmy coraz częściej tworzą stanowisko chief digital officer
W firmach na całym świecie coraz częściej tworzone są stanowiska chief digital officer (CDO), odpowiedzialnych m.in. za przejście z tradycyjnych praktyk na cyfrowe oraz nadzór nad działalnością w cyfrowych sektorach takich jak mobilne aplikacje czy media społecznościowe.
Według The CDO Club, w latach 2014-2015 liczba osób pracujących na stanowisku CDO zwiększy się dwukrotnie, z 1 000 do 2 000.
Prognoza na ten rok zakłada ponad czterokrotny wzrost wobec roku 2013 (488) oraz o blisko 800 proc. wobec roku 2012 (225).
Jeszcze w 2013 roku 88 proc. CDO pracowało w Ameryce Północnej, podczas gdy w zeszłym roku udział ten zmalał do 68 proc. W największej mierze przyczyniła się do tego Europa, której udział w tym okresie zwiększył się z 7 proc. do 23 proc.
Z kolei jeśli chodzi o branże, najwięcej CDO pracowało w zeszłym roku w firmach zajmujących się reklamą (36 proc. udziału). Kolejne pod tym względem były firmy z sektora mediów, publishingu, nonprofit oraz handlu.
Dołącz do dyskusji: Firmy coraz częściej tworzą stanowisko chief digital officer