Producent margaryn Rama i Flora wprowadza opakowania bez plastiku
Firma Upfield (właściciel takich marek, jak Rama czy Flora) dzięki współpracy z firmą Footprint, wprowadza na rynek swoje najbardziej znane produkty do smarowania, smażenia i pieczenia w nowych kubkach, które są wolne od plastiku, nie przepuszczają tłuszczu i nadają się do recyklingu jako papierowe.
Firma Upfield zaprezentował pierwsze na świecie, wolne od plastiku i nadające się do recyklingu opakowania swoich roślinnych tłuszczów do smarowania, smażenia i pieczenia.
Po pierwszym wdrożeniu na rynku austriackim opakowań dla marki Flora Plant, Upfield planuje kolejne w innych krajach europejskich, mając na celu zastąpienie do końca 2030 r. 2 miliardów plastikowych kubków - papierowymi. Dzięki temu ilość odpadów plastikowych może zostać obniżona nawet o 25 000 ton w skali roku.
Innowacyjne, papierowe opakowania zostały stworzone z udziałem zespołu badawczo-rozwojowego Upfield we współpracy z Footprint, firmą zajmującą się projektowaniem i produkcją tworzyw z surowców roślinnych.
Kubki dla produktów Upfield są zrobione ze sprasowanych na mokro włókien celulozowych, dzięki czemu pozostają odporne na działanie wody i tłuszczu, nadają się także do recyklingu wraz z innymi odpadami z papieru. Kubki uzyskały Conventional Plastic Free Certificate, a do ich produkcji wykorzystuje się papier z certyfikatem PEFC. Upfield podejmuje starania, aby przed 2025 r. opakowania te otrzymały także certyfikat poświadczający możliwość kompostowania w warunkach domowych.
- Jesteśmy największym globalnie producentem żywności roślinnej, dlatego czujemy się w obowiązku inicjować pozytywne zmiany na świecie. 40 proc. światowej produkcji plastiku wykorzystywane jest do wytwarzania opakowań, które wyrzuca się po pierwszym użyciu. To wyraźnie pokazuje, że kwestia odpadów plastikowych stanowi jeden z najbardziej palących problemów naszego środowiska naturalnego. Kiedy powstawał Upfield, postawiliśmy sobie wysoko poprzeczkę i zdecydowaliśmy, że musimy znaleźć sposób na pozbycie się plastiku. Jestem dumny ze wszystkich moich współpracowników, którzy ciężko na to pracowali. Dzisiejsi konsumenci oczekują żywności, która będzie dobra i dla nich, i dla planety. Nasze tłuszcze roślinne właśnie takie są. Z niecierpliwością czekamy na możliwość wprowadzenia tych innowacyjnych opakowań na nasze najbardziej znane produkty na najważniejszych dla nas rynkach – mówi David Haines, CEO Grupy Upfield.
W przeciwieństwie do innych tego typu opakowań, papierowe kubki Upfield nie mają plastikowego wypełnienia, dzięki czemu nadają się do recyklingu razem z innych odpadami z papieru, co potwierdziła jedna z najważniejszych europejskich firm zajmujących się recyklingiem.
Dołącz do dyskusji: Producent margaryn Rama i Flora wprowadza opakowania bez plastiku