Startuje Follovers - wspólny projekt Viacom i BrandBuddies. „Stawiamy na młodych twórców z TikToka i Instagrama”
Viacom International Media Networks wspólnie z BrandBuddies uruchomił projekt Follovers, do którego angażowani są młodzi twórcy ze środowiska TikToka i Instagrama. - Dzięki tej współpracy możemy poszerzyć spektrum naszych działań i zaoferować twórcom i naszym partnerom komercyjnym zupełnie nową wartość - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Monika Wysocka, wiceprezes ds. licencji, projektów niestandardowych i mediów cyfrowych w VIMN Polska.
Follovers to format stworzony wspólnie przez Viacom i BrandBuddies. Adresowany jest do młodych twórców internetowych związanych ze środowiskiem TikToka i Instagrama. Uczestnicy tego projektu stworzą różnego rodzaju treści, które będą na bieżąco udostępniane w krótkich materiałach na nowo powstałych kanałach Follovers, a także na platformach z portfolio Viacom - zarówno w kanałach linearnych, jak i w social mediach tego nadawcy.
- W naszych działaniach stawiamy na maksymalnie efektywne dotarcie do naszej młodej grupy odbiorców, zarówno w obszarze telewizji linearnej, jak i w świecie cyfrowym. Nasze dotychczasowe doświadczenia we współpracy z twórcami internetowymi w zakresie marketingowym przy promocji naszych marek lub przy projektach komercyjnych dla naszych klientów były bardzo pozytywne i umożliwiały nam dotarcie do naszych widzów na wielu platformach. Dzięki współpracy między Viacom, BrandBuddies i TikTokiem, możemy poszerzyć spektrum naszych działań i zaoferować młodym twórcom i naszym partnerom komercyjnym zupełnie nową wartość - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Monika Wysocka, wiceprezes ds. licencji, projektów niestandardowych i mediów cyfrowych w polskim oddziale Viacom International Media Networks. - W ten sposób łączymy wiedzę i doświadczenie Brand Buddies oraz TikToka z pełnią możliwości Viacom - siłą naszych marek, czy dostępem do lokalnych i międzynarodowych eventów - dodaje.
Projekt stawia na twórców, którzy realizują różnego rodzaju pasje. - Łączymy ich w jedną ekipę wspólnie podejmującą się różnorodnych zadań. Społeczność będzie mogła śledzić ich działania w internecie, a wybrane fragmenty pojawią się na antenie MTV. Obecnie w ekipie jest już 10 twórców, kolejnych 15 zostanie wybranych w ogólnopolskim castingu, który ruszył w czerwcu - informuje nas Wysocka.
Nabór uczestników do projektu nadal trwa - jest on wspierany kampanią promocyjną w telewizji (MTV, MTV Music, Comedy Central, Nickelodeon) oraz w kanałach social media Viacomu. - Projekt ten jest ważny nie tylko z punktu widzenia wizerunku, czy ciekawych działań marketingowych, lecz ma wszelkie predyspozycje, by w długofalowej perspektywie stanowić nową linię biznesową. Poza działaniami związanymi z budowaniem świadomości marki, czy jej pozytywnego wizerunku, jest to świetne narzędzie dla naszych partnerów komercyjnych poszerzające możliwości dotarcia do młodych odbiorców - zdradza w rozmowie z nami wiceprezes ds. licencji, projektów niestandardowych i mediów cyfrowych w VIMN Polska.
Follovers z założenia jest projektem długofalowym, a z czasem skład ekipy może się zmieniać, ponieważ będą dochodzić nowe osoby. Jak zapewnia nas Monika Wysocka, jeśli pojawi się w projekcie rywalizacja, będzie ona jedynie pozytywna. - Nikogo nie będziemy wykluczać, a jedynie nagradzać zwycięzców danych wyzwań. Głównym założeniem formatu jest współpraca uczestników, aby wspólnie budować społeczność wokół marki Follovers. Na bieżąco wraz z twórcami będziemy podejmować, jakie treści produkować i udostępniać naszym odbiorcom - komunikuje nam.
Projekt zapewni także management młodym twórcom oraz kompleksową obsługę kampanii reklamowych z ich udziałem. Za sprzedaż oferty odpowiedzialny jest zespół BrandBuddies oraz zespół Brand Solutions, który w strukturze Viacom odpowiada za niestandardowe kampanie reklamowe.
- W Follovers proponujemy markom wpisanie ich produktów w pozytywny świat pasji, przyjaźni oraz wyzwań. Marki będą mogły proponować ekipie ciekawe wyzwania, których realizacji podejmą się nie tylko uczestnicy Follovers, ale i cała zaangażowana społeczność. To zupełnie nowe podejście - komentuje nam z kolei Kamil Sokołowski, CEO BrandBuddies.
- Od początku roku obserwujemy wzmożone zainteresowanie marek kampaniami w aplikacji TikTok. Dla wielu marketerów dotychczasowym problemem był brak wiarygodnych statystyk. Dodanie przez aplikację narzędzi analitycznych znacząco ułatwi pozyskanie reklamodawców. Dzięki współpracy z TikTokiem możemy zaoferować naszym partnerom dostęp do oficjalnych danych, które nierzadko różnią się od tych zebranych na podstawie deklaratywnych ankiet - informuje portal Wirtualnemedia.pl Sokołowski.
Według danych z drugiego kwartału 2019 roku, TikTok ma w Polsce ponad 2 mln użytkowników, z podziałem 73 proc. kobiet do 27 proc. mężczyzn. Średnio użytkownicy spędzają w aplikacji 45 min w 9 sesjach. Aplikacja w ostatnim czasie wprowadziła szereg rozwiązań biznesowych. Dostępna jest już analityka kont twórców. - Wszyscy twórcy Follovers posiadają konta Pro (biznesowe). Kampanie z twórcami można wspierać dodatkowo oficjalnymi formatami reklamowymi, które zadebiutowały także w Polsce - informuje nas Kamil Sokołowski.
Dołącz do dyskusji: Startuje Follovers - wspólny projekt Viacom i BrandBuddies. „Stawiamy na młodych twórców z TikToka i Instagrama”