SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza” uruchomiła platformę „Europe Talks" łączącą ludzi o różnych poglądach

„Gazeta Wyborcza” (Agora) uruchomiła platformę „Europe Talks”, która ma łączyć ludzi o różnych poglądach politycznych. To projekt 16 europejskich redakcji, który ma umożliwić debatę różnych środowisk przed zbliżającymi się wyborami do Parlamentu Europejskiego.

Wnętrze redakcji „Gazety Wyborczej” w Warszawie Wnętrze redakcji „Gazety Wyborczej” w Warszawie

W ramach akcji „Europe Talks” - od poniedziałku, 18 marca br. do 10 kwietnia 2019 roku w serwisie Wyborcza.pl pod wybranymi artykułami będzie dostępna ramka z jednym z siedmiu politycznie kontrowersyjnych pytań. Obecnie są one przedmiotem debaty w wielu krajach Unii Europejskiej, przykładowo: „Czy wszystkie kraje w Europie powinny ponownie wprowadzić ścisłe kontrole na granicach krajowych?” lub „Czy bogate kraje europejskie powinny wspierać mniej zamożne państwa?”.

Internautę, który udzieli odpowiedzi (tak/nie) na wszystkie siedem pytań oraz zarejestruje się na platformie zostanie połączony z innym Europejczykiem z sąsiedniego kraju – kimś, kto odpowiedział na pytania w przeciwny sposób. W połowie kwietnia partnerzy do debaty będą mogli nawiązać ze sobą kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Finał akcji zaplanowano na 11 maja br.  - uczestnicy będą mogli spotkać się ze swoim partnerem do dyskusji osobiście lub zorganizować wideokonferencję. Niektóre osoby zostaną zaproszone przez „Gazetę Wyborczą” do Brukseli, gdzie wspólnie z innymi partnerami zorganizują festiwal „European Talks”.

Pomysłodawcami oraz organizatorami projektu „Europe Talks” są reprezentanci 16 redakcji medialnych z całej Europy. W tym gronie znalazły się: „Gazeta Wyborcza” z Polski, ZEIT ONLINE z Niemiec, arte.tv z Francji i Niemiec, „Capital” z Bułgarii, Delfi.it z Estonii i Łotwy, „De Standaard” i „Knaack” z Belgii, „Der Standard” z Austrii, „EfSyn” z Grecji, „Financial Times” z Wielkiej Brytanii, „Helsingin Sanomat” z Finlandii, HuffPost.com, „La Repubblica” i SkyTG24 z Włoch, „Morgenbladet” z Norwegii i „Politiken” z Danii.

Wszystkie redakcje zaangażowane w projekt będą zadawać swoim czytelnikom i użytkownikom te same pytania.

Według danych ZKDP w ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 94 527 egz., o 14,8 proc. mniej niż rok wcześniej.

Natomiast portal Wyborcza.pl w listopadzie ub.r. zanotował 7 mln realnych użytkowników i 63,29 mln odsłon, wobec 5,99 mln użytkowników i 56,36 mln odsłon w listopadzie 2017 roku (według badania Gemius/PBI).

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” uruchomiła platformę „Europe Talks" łączącą ludzi o różnych poglądach

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zew
Widać po gronie "twórców", że zabarwienie będzie kolorowe.
0 0
odpowiedź
User
analityk
Jakim cudem serwis ma łączyć różne środowiska, skoro jego założycielami są w całości media lewicowo-liberalne?
0 0
odpowiedź
User
Cięcia, redukcje i restrukturyzacje
Sorry, ale nie dziwi mnie już wcale, że media bankrutują (prasa po całości, a internet ledwo zipi). Niezależnie od opcji (stereotypowo dajmy prawica/lewica), tego się nie da czytać :D
0 0
odpowiedź