"Gazeta Wyborcza" zarobiła najwięcej w 2008 r.
Wpływy reklamowe dzienników w 2008 roku wzrosły o 5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok temu, najwięcej zyskały "Dziennik" i "Fakt" - raport portalu Wirtualnemedia.pl na temat wydatków na reklamę w gazetach.
"Gazeta Wyborcza" (Agora) zwiększyła w 2008 roku cennikowe wpływy z reklam do poziomu 1009 mln zł, czyli o 11,2 mln zł wobec analogicznego okresu 2007 - wynika z monitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się dziennik "Polska" (Polskapresse), który zanotował przychody reklamowe na poziomie 332 mln zł (na rynku od października 2007). Trzecie miejsce przypadło dla "Dziennika" (Axel Springer Polska) - 213,4 mln zł (wzrost o 45 mln zł).
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w 2008 roku 2
747 mln zł wobec 2 607 mln zł w 2007 roku (dane cennikowe, bez
rabatów i autopromocji).
Rok / Miesiąc | I-XII.2008 |
Główne medium + wyd. lokalne - top6 | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 2 747 489 972 zł |
GAZETA WYBORCZA | 1 009 349 384 zł |
POLSKA | 332 709 682 zł |
DZIENNIK | 213 380 089 zł |
FAKT | 190 276 406 zł |
RZECZPOSPOLITA | 186 687 375 zł |
SUPER EXPRESS | 104 987 572 zł |
Rok / Miesiąc | I-XII.2007 |
Główne medium + wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 2 607 660 281 zł |
GAZETA WYBORCZA | 998 141 761 zł |
RZECZPOSPOLITA | 184 389 383 zł |
DZIENNIK | 168 264 041 zł |
FAKT | 167 325 326 zł |
SUPER EXPRESS | 105 201 615 zł |
POLSKA od 2007.10 | 77 320 245 zł |
dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor
Dołącz do dyskusji: "Gazeta Wyborcza" zarobiła najwięcej w 2008 r.