„Gazeta Wyborcza” zmienia lokalne magazyny: nowe tytuły i makiety, więcej humoru i treści tworzonych przez czytelników
Zmieniają się lokalne magazyny „Gazety Wyborczej”: od 6 kwietnia zyskają nowe makiety i logotypy, a także tytuły. Ostatnia strona będzie przeznaczona na rubrykę satyryczną. Zmiany mają służyć m.in. zdynamizowaniu magazynów.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/gw-nowykrakow655.jpg)
Zmiany obejmują wszystkie 20 magazynów lokalnych „Gazety Wyborczej”. Nowością będą zmiany ich tytułów, które teraz będą mieć w nazwie miasto ukazywania się dziennika, np. „Magazyn Poznań” czy „Magazyn Kraków”. Znajdą się w nich lokalne sekcje pt. „Miasto to Wy” (np. „Bydgoszcz to Wy” czy „Katowice to Wy”). Trafią do nich m.in. listy, e-maile i komentarze z mediów społecznościowych, zawierające opinie na temat tego, co interesujące, problematyczne czy po prostu ważne dla danej społeczności. Będzie to korespondować z wprowadzoną w marcu na łamach głównego wydania „Gazety Wyborczej” sekcją „Wyborcza to Wy”.
Kolejną nowością będzie rubryka „Obraz miasta”, czyli sekcja informacji miejskich o charakterze newsowym i felietonowym: stałe miejsce znajdzie tam autonomiczny fotofelieton oraz „Kronika kryminalna". Ostatnia strona magazynów lokalnych, na wzór rubryki dotychczas pojawiającej się w magazynie krakowskim, będzie rubryką satyryczną, m.in. z lekkimi i zabawnymi wierszykami, tekstami i grafikami.
- Nowa odsłona naszych magazynów ma z jednej strony zdynamizować je, a z drugiej wskrzesić treści i formy, które niesłusznie zniknęły z prasy. Wierzymy w taki nieco paradoksalny „nowoczesny vintage". Zależy nam też na wzmocnieniu dialogu z czytelnikami, dlatego otwieramy lokalne wersje strony „Wyborcza to Wy". Chcemy wreszcie wpuścić na łamy trochę politycznego, a jednocześnie purenonsensowego dowcipu, bo wszystko dookoła nas jest dziś tak śmiertelnie poważne - mówi Wojciech Bartkowiak, szef redakcji lokalnych „Gazety Wyborczej".
Nowe magazyny lokalne mają też silniej odsyłać do tygodnika „Co Jest Grane 24". Dzięki poszerzeniu zasięgu tygodnika wszyscy czytelnicy „Gazety Wyborczej” - a nie tylko mieszkańcy miast wojewódzkich - mają otrzymywać informacje o wydarzeniach muzycznych i teatralnych, wystawach, a także restauracjach oraz rekomendacje redakcji, recenzje filmowe i repertuar kin.
W siedmiu największych miastach i ich okolicach: Łodzi, Katowicach, Krakowie, Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu i Warszawie okładka magazynu będzie drukowana na magazynowym papierze, a jego format będzie nieco węższy niż ogólnopolskiego wydania „Gazety Wyborczej". Zwiększy się też cena tych siedmiu wydań „Gazety Wyborczej" - w piątki będzie ją można kupić w cenie 4,49 zł.
To kolejna już zmiana lokalnych wydań dziennika, przeprowadzana przez wydawcę: w kwietniu 2017 roku zaprezentowano dziewięć nowych dodatków regionalnych, obejmujących zasięgiem cały kraj. Zastąpiły one dotychczasowe lokalne wkładki i strony.
Według danych ZKDP w styczniu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 96 668 egz.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” zmienia lokalne magazyny: nowe tytuły i makiety, więcej humoru i treści tworzonych przez czytelników