Gdzie Polacy słuchają radia?
Polacy najchętniej słuchają radia w domu. Coraz więcej badanych słuchaczy deklaruje, że słucha radia w pracy lub w samochodzie - wynika z raportu portali Wirtualnemedia.pl.
W okresie od marca do maja 2013 roku 48,59 proc. słuchaczy zadeklarowało, że słucha radia w domu. Względem analogicznego okresu rok wcześniej udział ten spadł o 0,61 proc. - wynika z raportu Radio Track Millward Brown przygotowanego na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Polscy słuchacze w analizowanym okresie chętnie też słuchali radia w pracy (wzrost z 26,96 proc. do 28,32 proc. udziału) oraz w samochodzie (z 18,54 proc. do 18,62 proc. udziału).
miejsce słuchania |
miejsce słuchania wszystkich stacji radiowych |
||||
marzec 2009 : maj 2009 |
marzec 2010 : maj 2010 |
marzec 2011 : maj 2011 |
marzec 2012 : maj 2012 |
marzec 2013 : maj 2013 |
|
W domu |
49,70% |
51,22% |
50,37% |
49,20% |
48,59% |
W pracy |
23,55% |
25,41% |
25,98% |
26,96% |
28,32% |
W samochodzie |
16,50% |
18,27% |
18,57% |
18,54% |
18,62% |
W innym miejscu |
4,99% |
5,10% |
5,09% |
5,30% |
4,47% |
N= |
21 858 |
21 093 |
21 062 |
21 068 |
21 034 |
W badanym okresie 10,80 proc. osób zadeklarowało słuchanie najpopularniejszej stacji radiowej w Polsce czyli RMF FM w domu. W miejscu pracy udział ten wyniósł 9,15 proc., a w samochodzie - 5,79 proc.
stacja |
miejsce słuchania poszczególnych stacji radiowych |
||||
w domu |
w pracy |
w samochodzie |
w innym miejscu |
wszystkie miejsca razem |
|
Radio RMF FM |
10,80% |
9,15% |
5,79% |
1,16% |
26,90% |
Radio ZET |
6,78% |
4,94% |
3,32% |
0,84% |
15,88% |
Jedynka |
7,47% |
1,53% |
0,76% |
0,29% |
10,05% |
Trójka |
3,78% |
1,92% |
1,39% |
0,13% |
7,22% |
Radio Maryja |
1,96% |
0,22% |
0,11% |
0,09% |
2,38% |
Czwórka |
0,15% |
0,23% |
0,15% |
0,02% |
0,56% |
Dwójka |
0,29% |
0,08% |
0,04% |
0,02% |
0,42% |
pozostałe stacje radiowe |
17,36% |
10,25% |
7,05% |
1,92% |
36,59% |
wszystkie stacje radiowe |
48,59% |
28,32% |
18,62% |
4,47% |
100,00% |
N= |
21 034 |
21 034 |
21 034 |
21 034 |
21 034 |
- Osoby aktywne zawodowo coraz chętniej korzystają z radia, jako źródła informacji oraz muzyki. Coraz więcej spośród osób słuchających radia deklaruje, że słucha radia w pracy lub w samochodzie. W ciągu ostatnich pięciu lat procent osób słuchających radia w pracy wzrósł z 23,5 proc. do 28,3 proc., natomiast w samochodzie - z 16,5 proc. do 18,6 proc. - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl rzecznik KBR Monika Polewska.
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.
Dołącz do dyskusji: Gdzie Polacy słuchają radia?