Allegro, Cyfrowy Polsat i OLX z dużymi wzrostami, w dół Grupa Gazeta.pl, Ceneo.pl i Cda.pl (dane Gemius/PBI z marca)
W marcu duże wzrosty liczby użytkowników w skali miesiąca osiągnęły Allegro.pl i OLX, natomiast spadki zanotowały m.in. strony Grupy Gazeta.pl, Ceneo.pl, Filmweb.pl i Cda.pl. Grupa Onet-RASP tak samo jak w poprzednich miesiącach miała nieco więcej użytkowników i mniej odsłon niż Grupa Wirtualna Polska.
Liczba internautów w Polsce w marcu 2017 roku wyniosła ogółem 27,7 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (używane w domu oraz w pracy) - 23,9 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 20,6 mln.
Strony i aplikacje Grupy Google w minionym miesiącu odwiedziło 26,58 mln realny użytkowników (czyli 96 proc. wszystkich polskich internautów), o 238,7 tys. więcej niż w lutym. Wykonali oni 8,62 mld odsłon - wynika z badania Gemius/PBI.
Grupa Google zanotowała więcej odsłon niż łącznie Grupa Onet-RASP i Grupa Wirtualna Polska. Strony i aplikacje Grupy Onet-RASP miały 21,48 mln użytkowników (o 337 tys. więcej niż miesiąc wcześniej) i 2,99 mld odsłon, a witryny i aplikacje Grupy WP - 21,14 mln użytkowników (po wzroście o 266,5 tys. w skali miesiąca) i 3,18 mld odsłon.
W skali miesiąca duże wzrosty liczby użytkowników zanotowały Grupa OLX (o 1,15 mln do 16,79 mln), Grupa Allegro (o 710,2 tys. do 16,34 mln), Grupa Polska Press (o 894,1 tys. do 15,63 mln), Grupa Cyfrowy Polsat (o 1,03 mln do 10,99 mln) oraz Grupa Microsoft-MSN (o 833,1 tys. do 8,03 mln).
Z drugiej strony Grupy Gazeta.pl straciła 224,9 tys. użytkowników, Grupa Ceneo.pl - 559,4 tys., Filmweb.pl - 415,5 tys., a Cda.pl - 726,3 tys.
Google.pl odwiedziło 26,18 mln realnych użytkowników, wykonując 7,61 mld odsłon, a Google.com miało 18,97 mln użytkowników i 868,7 mln odsłon.
Facebook mając o kilkanaście proc. więcej użytkowników od YouTube’a (22,85 mln wobec 20,02 mln) zanotował prawie pięć razy więcej odsłon (5,95 mld wobec 1,23 mld).
Allegro.pl zyskało w skali miesiąca 715,9 tys. użytkowników, OLX.pl - 935,9 tys., a otoMoto.pl - 607,7 tys.
Na komputerach zdecydowanym liderem jest Grupa Google, która w zeszłym miesiącu miała ponad 4 mln użytkowników więcej od Facebooka (23,09 mln wobec 18,79 mln) i ponad dwa razy więcej odsłon (5,86 mld wobec 2,27 mld).
Grupa Gazeta.pl straciła w skali miesiąca 723,1 tys. użytkowników i została wyprzedzona przez Grupę Allegro.pl, która zyskała ich 508,4 tys.
Dołącz do dyskusji: Allegro, Cyfrowy Polsat i OLX z dużymi wzrostami, w dół Grupa Gazeta.pl, Ceneo.pl i Cda.pl (dane Gemius/PBI z marca)