Globalny rynek wearables w górę. Na czele Xiaomi i Fitbit, rosną Apple i Huawei
W III kwartale bieżącego roku na świecie sprzedanych zostało 26,3 miliona urządzeń z kategorii wearables - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż urządzeń z kategorii wearables w III kwartale 2017 roku zwiększyła się o 7,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016 (24,5 mln), do poziomu 26,3 miliona sztuk.
Na pierwszym miejscu największych dostawców wearables znalazły się ex aequo dwie firmy - Xiaomi i Fitbit. Sprzedały one po 3,6 miliona swoich urządzeń, co dało im po 13,7 proc. udziału w rynku. Jednocześnie obie odnotowały spadek sprzedaży rok do roku - odpowiednio o 3,3 proc. i 33 proc.
Trzecie miejsce w zestawieniu zajęło Apple, które sprzedało 2,7 miliona zegarków Apple Watch - o 52,4 proc. więcej niż rok wcześniej (1,8 mln). Top 5 zamykają firmy Huawei (wzrost o 150 proc.) i Garmin.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW URZĄDZEŃ WEARABLES W III KW. 2017 r. (MLN SZTUK) | |||||
FIRMA | III KW. 2017 SPRZEDAŻ | III KW. 2017 UDZIAŁ W RYNKU | III KW. 2016 SPRZEDAŻ | III KW. 2016 UDZIAŁ W RYNKU | WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Xiaomi | 3.6 | 13.7% | 3.7 | 15.2% | -3.3% |
1. Fitbit | 3.6 | 13.7% | 5.4 | 21.9% | -33.0% |
3. Apple | 2.7 | 10.3% | 1.8 | 7.3% | 52.4% |
4. Huawei | 1.6 | 6.0% | 0.6 | 2.5% | 156.4% |
5. Garmin | 1.3 | 4.9% | 1.3 | 5.4% | -3.3% |
Pozostałe | 13.5 | 51.4% | 11.7 | 47.7% | 15.7% |
SUMA | 26.3 | 100.0% | 24.5 | 100.0% | 7.3% |
Dołącz do dyskusji: Globalny rynek wearables w górę. Na czele Xiaomi i Fitbit, rosną Apple i Huawei