SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Google, Facebook i YouTube z rekordowymi wynikami (Megapanel ze stycznia)

W styczniu br. serwisy Google, Facebook i YouTube przyciągnęły najwięcej polskich internautów w swojej historii. Duże wzrosty odwiedzalności zanotowały też strony czołowych polskich wydawców, na czele z Allegro i GG, Onetem i RASP oraz Wirtualną Polską.

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w styczniu br. serwisy Google odwiedziło 19,48 mln polskich internautów, o 640 tys. więcej niż w grudniu ub.r., a o 2,6 mln więcej niż rok wcześniej. To rekordowa liczba użytkowników tych witryn w naszym kraju.

Facebook przyciągnął w styczniu 16,14 mln polskich internautów. Tym samym portal po raz pierwszy przekroczył u nas poziom 16 mln użytkowników, a w porównaniu ze styczniem ub.r. zyskał ich 2,4 mln.

O 100 tys. real users mniej niż YouTube - i zarazem o tyle samo mniej niż miesiąc wcześniej - miały strony Allegro i GG (przed rokiem były jeszcze klasyfikowane oddzielnie).

Z kolei YouTube zanotował w styczniu 15,5 mln polskich użytkowników, o 585 tys. więcej niż w grudniu ub.r. i o 2,9 mln więcej niż w styczniu ub.r.

TOP20 grup witryn i witryn niezgrupowanych

według ZASIĘGU MIESIĘCZNEGO

lp.

węzeł

użytkownicy (real users)*

zasięg wśród internautów**

różnica w stosunku do poprzedniego miesiąca

audyt site-centric***

%

różnica w RU

1

Grupa Google

19 481 556

92,23%

3,40%

639 863

 

2

facebook.com

16 137 392

76,39%

4,92%

757 446

tak

3

Grupa Allegro - GG

16 036 385

75,92%

-0,65%

-104 437

 

4

youtube.com

15 499 575

73,37%

3,93%

585 556

 

5

Grupa Onet - RASP

14 942 048

70,74%

0,85%

126 596

tak

6

Grupa Wirtualna Polska

13 212 769

62,55%

-0,29%

-38 319

tak

7

Grupa Gazeta.pl

12 770 106

60,45%

3,10%

383 677

tak

8

Grupa Interia.pl

12 421 289

58,80%

1,56%

191 359

tak

9

wikipedia.org

10 141 416

48,01%

2,75%

271 748

tak

10

Grupa Polskapresse - Media Regionalne

9 365 298

44,34%

6,21%

547 180

 

11

Grupa O2

9 080 776

42,99%

2,08%

184 726

 

12

Grupa Nk.pl

7 158 055

33,89%

0,67%

47 729

tak

13

Grupa Murator - Time

6 629 654

31,38%

8,65%

528 023

 

14

ask.com

6 347 102

30,05%

-0,13%

-8 001

tak

15

szukaj.com

6 281 961

29,74%

10,03%

572 757

tak

16

Grupa Cyfrowy Polsat

5 375 274

25,45%

2,20%

115 470

tak

17

Grupa TVN

5 160 481

24,43%

-2,25%

-118 608

tak

18

Grupa Edipresse.pl

5 022 936

23,78%

3,91%

189 042

 

19

filmweb.pl

5 017 365

23,75%

7,86%

365 544

tak

20

Grupa Microsoft

4 990 759

23,63%

0,44%

21 846

tak


Wśród rodzimych portali, które w odróżnieniu od zagranicznych w większości są objęte audytem site-centric, liderem są serwisy Allegro i GG, które w styczniu miały o 1,1 mln użytkowników więcej niż zajmujące drugie miejsce witryny Onetu i RASP. Strony z obu tych grup przed rokiem były klasyfikowane osobno.

Wirtualna Polska zyskała 1,2 mln real users w porównaniu ze styczniem ub.r. (wtedy była jeszcze liczona ze stronami Orange Polska). Liczba użytkowników serwisów Gazeta.pl wzrosła w skali roku o 740 tys., a stron Interii (nadal liczonych wspólnie z Chomikuj.pl) - o 960 tys.

Strony Polskapresse i Mediów Regionalnych zyskały w skali miesiąca 547 tys. real users (przed rokiem były klasyfikowane oddzielnie) i wyprzedziły serwisy Grupy o2, które zanotowały wzrost o 185 tys.

TOP20 grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric

według ZASIĘGU MIESIĘCZNEGO

lp.

węzeł

użytkownicy (real users)*

zasięg wśród internautów**

różnica w stosunku do poprzedniego miesiąca

%

różnica w RU

1

Grupa Allegro - GG

16 036 385

75,92%

-0,65%

-104 437

2

Grupa Onet - RASP

14 942 048

70,74%

0,85%

126 596

3

Grupa Wirtualna Polska

13 212 769

62,55%

-0,29%

-38 319

4

Grupa Gazeta.pl

12 770 106

60,45%

3,10%

383 677

5

Grupa Interia.pl

12 421 289

58,80%

1,56%

191 359

6

Grupa Polskapresse - Media Regionalne

9 365 298

44,34%

6,21%

547 180

7

Grupa O2

9 080 776

42,99%

2,08%

184 726

8

Grupa Murator - Time

6 629 654

31,38%

8,65%

528 023

9

Grupa Cyfrowy Polsat

5 375 274

25,45%

2,20%

115 470

10

Grupa TVN

5 160 481

24,43%

-2,25%

-118 608

11

Grupa Edipresse.pl

5 022 936

23,78%

3,91%

189 042

12

filmweb.pl

5 017 365

23,75%

7,86%

365 544

13

dobreprogramy.pl

4 699 070

22,25%

7,37%

322 547

14

Grupa Money.pl

4 697 197

22,24%

11,63%

489 481

15

Grupa Infor

4 509 572

21,35%

19,96%

750 229

16

Grupa Demotywatory.pl

4 335 037

20,52%

-0,99%

-43 148

17

Grupa Panorama Firm

3 685 760

17,45%

15,81%

503 284

18

Grupa NextWeb Media

3 628 675

17,18%

14,17%

450 328

19

cda.pl

3 438 573

16,28%

9,88%

309 293

20

gry.pl

2 935 823

13,90%

-3,28%

-99 503


Pozostałe wyniki na kolejnych stronach

Dołącz do dyskusji: Google, Facebook i YouTube z rekordowymi wynikami (Megapanel ze stycznia)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
PORTAL SOLOŻA
Z REKORDOWYMI… WYNIKAMI, W SIECI…, INWIGILOWANEJ PRZEZ PORTAL WIRTUALNE MEDIA, KTÓRY DONIESIE KOMU TRZEBA, KTO I CO NA NIM PISZE.., NO I PO CO. TAKA ZWYKŁA, MAŁA, KOMUNKA, UBECYJKA NASZA OCHANA, MALEŃKA..
0 0
odpowiedź