Google i Twitter chcą razem publikować treści od wydawców jak Facebook i Snapchat
Google i Twitter planują razem wprowadzenie nowej platformy oferującej mobilnym użytkownikom pełne artykuły od wydawców. Rozwiązanie ma konkurować z Instant Articles Facebooka, Discover Snapchata i aplikacją News od Apple.
Firmy Google i Twitter porozumiały się w sprawie wspólnego opracowania mechanizmu, który będzie pozwalał wydawcom na szybkie publikowanie ich artykułów w mobilnej wersji Twittera oraz serwisów Google’a.
Według informacji podanych przez serwis re/code platforma ma funkcjonować w taki sposób, że na przykład mobilny użytkownik wyszukiwarki Google klikając na konkretny link prowadzący do materiału zobaczy od razu w osobnym oknie całą jego treść bez konieczności czekania na otwarcie strony. Osobne okna z tekstami i zdjęciami będą się też pojawiały na Twitterze.
W założeniach nowa platforma planowana przez Google i Twittera ma być odpowiedzią na podobne rozwiązania oferowane obecnie lub zapowiadane w przyszłości przez inne firmy z sektora social mediowego i mobilnego: Instant Articles od Facebooka, sekcję Discovery dostępną w Snapchacie czy przygotowywaną przez koncern Apple i zapowiadaną na jesień br. aplikację o nazwie News.
Nowa platforma będzie mieć charakter open source, co w założeniach ma przyciągnąć do niej kolejnych partnerów technologicznych. Na razie nie wiadomo ilu wydawców docelowo zastosuje system opracowywany przez Google i Twittera, z nieoficjalnych doniesień wiadomo jednak, że zainteresowanie nim wyraziły m.in. redakcje „The New York Timesa” oraz „Guardiana”. Według planów przy artykułach prezentowanych na platformie będą pojawiały się reklamy.
Oceniając podobne rozwiązania na przykładzie Instant Articles Facebooka, polscy wydawcy w rozmowach z Wirtualnemedia.pl podkreślali, że są to ciekawe propozycje, pozwalające pozyskać nowych odbiorców, ale jednocześnie odzwyczajające czytelników od odwiedzania serwisów tworzących treści (przeczytaj te komentarze).
Dołącz do dyskusji: Google i Twitter chcą razem publikować treści od wydawców jak Facebook i Snapchat