Google oferuje większą personalizację reklam na kontach użytkowników
Koncern Google zaoferował użytkownikom większą możliwość decydowania o reklamach, które będą oglądać. Nowe opcje pozwalają na dopasowanie wyświetlanych treści do wymagań internautów i obejmują zarówno usługi Google, jak i witryny oraz aplikacje partnerów koncernu.
O nowym sposobie personalizowania reklam Google informuje swoich użytkowników na ich kontach. W komunikacie podkreśla, że nowe kryteria, które może wybrać użytkownik pozwalają na lepsze dobranie przekazu reklamowego odbieranego przez internautę.
Google podkreśla, że personalizacja reklam będzie dotyczyła zarówno jego własnych usług (np. wyszukiwarki czy serwisu YouTube), jak i witryn i aplikacji firm zewnętrznych, które współpracują z Google.
W komunikacie zaznaczono, że personalizacja reklam jest opcjonalna i wybrane ustawienia można w każdej chwili zmienić lub wyłączyć.
Wraz z wprowadzeniem personalizacji Google zmienił też zakres i układ informacji dostępnych w panelu aktywności użytkowników. Obecnie dostępne są dane pochodzące z większej liczby usług oferowanych przez Google, zostały one uporządkowane chronologicznie, a do dyspozycji użytkowników jest bogaty zestaw filtrów pozwalających na przeglądanie aktywności.
Według raportu agencji Zenith Media koncern Alphabet, do którego należy Google, kontroluje obecnie 12 proc. wszystkich globalnych wydatków marketingowych w mediach.
Większość pochodzi ze sprzedaży reklam w sieci Google (w AdWords i Google Display Network) oraz na YouTube. Przychody koncernu z reklam w Stanach Zjednoczonych wyniosły w ostatnim roku 60 mld dol. i były wyższe o 166 proc. od wyniku drugiej w tym zestawieniu firmy The Walt Disney Company.
Dołącz do dyskusji: Google oferuje większą personalizację reklam na kontach użytkowników