SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Rzeczpospolita” i „Parkiet” dołączają do Google Showcase

Gremi Media rozpoczyna współpracę z Google. Wydawca będzie korzystać z narzędzia badawczego Pinpoint, a treści z „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” zostaną włączone do Showcase w Wiadomościach Google.

W ramach umowy z Google redakcje „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” będzie korzystać z platformy Pinpoint w pracy dziennikarskiej, a dokumenty źródłowe będą publikowane w dostępnych na niej publicznych kolekcjach. Pinpoint pomaga szybko przeszukiwać duże dokumenty (także dźwiękowe), automatycznie identyfikując i organizując najczęściej wymieniane w nich osoby, organizacje i miejsca, a także umożliwia automatyczną transkrypcję.

- Pinpoint to bardzo ciekawe narzędzie, które otwiera nowe możliwości dla dziennikarzy pracujących na duży zbiorach danych i dokumentów. Co ważne, pozwala dziennikarzom na pracę z bazami danych – bez zaangażowania programistów. Czekam na pierwsze teksty! - podkreśla Maciej Maciejowski, prezes Gremi Media.

Ponadto w ramach współpracy treści z „Rzeczpospolitej”, „Parkietu” oraz ich portali internetowych zostaną włączone do Showcase w Wiadomościach Google. - Rozwój i poszerzanie zasięgu serwisów rp.pl i parkiet.com jest naszym priorytetem. Umowa z Google wpisuje się w strategię cyfryzacji - komentuje Maciejowski.

W ramach Showcase wydawcy internetowi mogą publikować swoje wybrane treści w Wiadomościach Google i Discover, za co Google przekazuje im opłaty licencyjne. W Polsce program ruszył na początku ub.r., obecnie jest w nim ponad 32 wydawców z 60 serwisami.

- Partnerstwo z Gremi Media to dowód na to, że również największe prasowe marki upatrują w Google partnera, który przyspieszy ich cyfrowy rozwój. Już wkrótce czytelnicy zobaczą treści wskazane przez redaktorów „Rzeczpospolitej” w Showcase w Wiadomościach Google, wśród treści od 32 partnerów, którzy wcześniej dołączyli do tego programu. Showcase czy Pinpoint to nowy wymiar naszej oferty dla wydawców, który uzupełnia rozbudowaną ofertę technologii reklamowych Google do monetyzacji treści - podkreśla Magda Kotlarczyk, dyrektorka Google w Polsce.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W ub.r. grupa kapitałowa Gremi Media zanotowała spadek skonsolidowanych przychodów o 3,2 proc. do 97,39 mln zł, a zysk netto zmalał z 8,58 do 6,03 mln zł. Wydawca tłumaczył to m.in. wyższymi kosztami papieru i druku oraz słabszą koniunkturą w reklamie prasowej.

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Parkiet” dołączają do Google Showcase

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl