Google wprowadza globalnie zakaz promowania w AdWords szybkich pożyczek
W połowie lipca Google wprowadzi zakaz promowania szybkich pożyczek, tzw. chwilówek z terminem spłaty poniżej 60 dni. Zmiany te dotyczą również Polski.
Przedstawiciele Google poinformowali, że 13 lipca koncern wprowadza zmiany w zasadach dotyczących reklam AdWords. Od tego dnia w Google nie będą wyświetlane reklamy wszystkich szybkich pożyczek, tzw. chwilówek i podobnych ofert. Stopniowo wycofywane będą też reklamy pożyczek o rocznej stopie oprocentowania 36 proc. i więcej.
David Graff, dyrektor odpowiedzialny za globalną strategię produktową w Google wyjaśnił, że platforma nie będzie dłużej pokazywać tych reklam, ponieważ nie chce promować produktów, które są szkodliwe, bo narażają użytkowników na bardzo wysokie koszty. Poinformowano też, że firma globalnie zaktualizuje swoją politykę w tym zakresie.
Google zapowiada, że wprowadzone ograniczenia nie wpłyną w żaden sposób na reklamy innych usług finansowych, takich jak kredyty hipoteczne, samochodowe, pożyczki studenckie czy karty kredytowe.
Wprowadzone zasady mają dotyczyć również rynku polskiego. Wśród najaktywniejszych reklamowo firm pożyczkowych w Polsce należą m.in. Vivus Polska, Provident Polska, Wonga.com. Jesienią ub.r. Rada Reklamy rozpoczęła prace nad standardami marketingowymi dla branży finansowej, zaangażował się w to także Provident Polska.
Dołącz do dyskusji: Google wprowadza globalnie zakaz promowania w AdWords szybkich pożyczek
ustawa regulująca ten rynek już została uchwalona. niewiele się zmieniło. O ile mnie pamięć nie myli to znaleziono ponad 10 sposobów na jej obejście.
Nie da się też tego rynku z dnia na dzień pozamiatać. To by oznaczało problemy płatnicze dziesiątek tysięcy gospodarstw domowych. Trzeba działać powoli ale systematycznie