SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Gość Niedzielny" przegonił "Politykę", "Wprost" w dół o 43 proc.

Największe tygodniki opinii zamknęły grudzień 2009 r. spadkiem sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Liderem był "Gość Niedzielny", najwięcej - aż 43 proc. - stracił "Wprost" - raport portalu Wirtualnemedia.pl.

Sprzedaż ogółem "Gościa Niedzielnego" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny) grudniu w 2009 r. wyniosła 153 920 egz., czyli o 7 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu 2008 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Tuż za "GN" uplasowała się "Polityka" ze sprzedażą ogółem na poziomie 151 370 egz. (spadek o 9 proc.).

Na trzecim miejscu znalazł się "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska), który sprzedał się w ilości 105 567 egz. (spadek o 5 proc.). Na czwartej pozycji uplasował się "Wprost" (AWR "Wprost"), który miał sprzedaż mniejszą o 43 procent niż w grudniu 2008 roku.

grudzień

2009 2008
ZKDP średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 205 692 153 920 197 901 143 140
Polityka 219 334 151 370 247 605 167 617
Newsweek Polska 177 981 105 567 202 538 111 365
Wprost 167 653 88 882 289 880 155 973
Przekrój 84 983 42 480 108 632 54 577
Przewodnik Katolicki 34 796 28 433 33 028 29 306
Przegląd 68 100 23 801 70 000 24 146
Tygodnik Powszechny 40 028 19 395 44 303 22 199

 

2009

grudzień listopad
ZKDP średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 205 692 153 920 195 605 137 232
Polityka 219 334 151 370 198 713 137 939
Newsweek Polska 177 981 105 567 184 047 112 532
Wprost 167 653 88 882 167 800 83 544
Przekrój 84 983 42 480 84 972 41 235
Przewodnik Katolicki 34 796 28 433 32 086 28 185
Przegląd 68 100 23 801 68 100 21 545
Tygodnik Powszechny 40 028 19 395 38 593 18 394


Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i zagranicznej liderem była "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), która w grudniu 2009 r. sprzedała się w ilości 333 116 egz. (wzrost o 14 proc.).

grudzień

2009 2008
ZKDP średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 494 111 333 116 453 149 290 057
Forum 33 641 19 359 35 587 18 337

 

2009

grudzień listopad
ZKDP średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 494 111 333 116 492 712 335 212
Forum 33 641 19 359 31 942 18 087


 

Dołącz do dyskusji: "Gość Niedzielny" przegonił "Politykę", "Wprost" w dół o 43 proc.

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
krąp
to pierwszy miesiąc nowego wydawcy "Wprost". Czytelnicy starzy odeszli, nowi nie przyszli. Dramat.
0 0
odpowiedź
User
Rademenes
Czemu Wprost miałby przyciągnąć czytelników? Nie zrobili NIC w tym celu. Albo proces przemian ciągnie się zbyt wolno albo nie mają pieniędzy na nowy zespół, albo chcą robić tygodnik angażując swoich starych pracowników, co jest skazane na klęskę. Typowe myślenie polskiej prasy - zróbmy coś z niczego.
0 0
odpowiedź
User
karp
i jeszcze ta naczelna KK zenua
0 0
odpowiedź