Grający w gry wideo coraz młodsi
Ponad połowa dorosłych graczy w Stanach Zjednoczonych ma mniej niż 40 lat.
Kolejne 25 procent ma mniej niż 30 lat - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer, powołując się na badanie przeprowadzone przez firmę Ipsos na zlecenie agencji Associated Press i serwisu AOL Games.
Tylko 1/3 dorosłych graczy jest w związku małżeńskim i ma dzieci. Typowy amerykański gracz przeznacza na gry wideo dwie godziny tygodniowo. Z kolei ponad 90 procent graczy zazwyczaj w internetowe gry gra w domu, a 5 procent robi to w pracy lub szkole.
Z badania wynika także, że około 1/3 grających w gry wideo nie zapłaciła nic za dostęp do gier. Zdaniem eMarketera to dobry znak dla gier wspieranych reklamami. Firma szacuje, że w bieżącym roku wydatki na reklamy w grach wideo w USA wyniosą 502 miliony dolarów - o 45 procent więcej niż w roku ubiegłym.
W kolejnych latach segment ten ma notować stały wzrost. Według eMarketera, w 2011 roki wydatki na reklamy w grach wideo na rynku amerykańskim wyniosą 969 milionów dolarów.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Grający w gry wideo coraz młodsi