SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Greenpeace w kampanii przeciwko plastikowym słomkom

Pod hasłem „Don’t suck the life from our oceans” ["Nie wysysaj życia z oceanów"] ruszyła kampania społeczna Greenpeace. Organizacja chce zachęcić do ograniczania używania plastikowych słomek.

Na akcję składają się plakaty, pokazujące cierpienie zwierząt morskich po kontakcie z plastikową słomką. Zużyte, bardzo często trafiają do oceanu i zagrażają życiu jego mieszkańców.

Plakaty wyprodukowała kanadyjska agencja Rethink.

Greenpeace w swojej ostatniej kampanii posłużył się animowaną historią orangutana, by pokazać problem karczowania lasów tropikalnych pod uprawy olejowca gwinejskiego, z którego uzyskuje się olej palmowy. W ten sposób wywiera presję na koncernach, by przestały używać tego surowca w swoich produktach (kosmetykach czy kremu czekoladowego).

Koncerny wycofują się ze słomek

Problem jednorazowych, trudnych w recyklingu plastikowych śmieci, dostrzegają na coraz większa skalę międzynarodowe koncerny.Proces eliminacji plastików ze swoich parków rozrywki i sklepów na całym świcie zapowiedział kilka tygodni temu Walt Disney Company.

Do 2019 roku plastikowe słomki i mieszadełka do drinków wycofa hotelarska marka Marriott International. Eliminację słomek zapowiedziały też IKEA, McDonald's i Starbucks. Te dwie ostatnie pracują też nad wspólnym projektem biodegradowalnego kubka.

Dołącz do dyskusji: Greenpeace w kampanii przeciwko plastikowym słomkom

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pan Boczeg
lewadztwo cierpi za żółwiki, a wpiernicza kotlety schabiowe
odpowiedź