Gremi Media przy spadku kwartalnych wpływów o 21 proc. zwiększyło zysk do 4,6 mln zł. „Poważne problemy w okresie pandemii”
W drugim kwartale br. grupa kapitałowa Gremi Media (właściciel m.in. „Rzeczpospolitej”, „Parkietu” i większości akcji E-Kiosku) zanotowała spadek wpływów o 20,8 proc. do 20,48 mln zł, a przy ograniczeniu wydatków jej zysk netto wzrósł z 2,4 do 4,61 mln zł. - Podobnie jak wszystkie inne spółki mediowe borykamy się w okresie pandemii z poważnymi problemami - przyznaje prezes firmy Tomasz Jażdżyński.
W zeszłym kwartale przychody gotówkowe grupy Gremi Media zmalały rok do roku z 22,71 do 18,68 mln zł, a barterowe z 3,16 do 1,8 mln zł. Jednocześnie firma ograniczyła koszty własne sprzedaży z 13,72 do 10,83 mln zł, koszty sprzedaży z 4,32 do 3,84 mln zł raz koszty ogólnego zarządu z 2,25 do 2,15 mln zł.
W konsekwencji zysk EBITDA firmy zmniejszył się z 5,56 do 5,46 mln zł, a zysk operacyjny - z 4,91 do 4,64 mln zł. Natomiast zysk netto wzrósł z 2,4 do 4,61 mln zł, przede wszystkim dzięki skurczeniu się kosztów finansowych z 3,03 mln zł do 156 tys. zł.
Według danych ZKDP w maju br. średnia sprzedaż ogółem „Rzeczpospolitej” zmalała rok do roku o 4,8 proc. do 39 769 egz., a „Parkietu” o 4,9 proc. do 3 683 egz. Z kolei w czerwcu portal Rp.pl zanotował 4,07 mln użytkowników i 20,64 mln odsłon, a Parkiet.com - 236,6 tys. użytkowników i 1,72 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).
E-Kiosk, którego 78,1 proc. akcji ma Gremi Media, w zeszłym kwartale w ujęciu skonsolidowanym zanotowała wzrost wpływów o 8 proc. do 2,8 mln zł i 732 tys. zł zysku netto. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/e-kiosk-rozwaza-wycofanie-sie-w-gieldy-w-ii-kwartale-wzrost-wplywow-i-zysku
„Niektóre sektory praktycznie wyłączone od marca”
W całym minionym półroczu przychody grupy Gremi Media zmniejszyły się rok do roku z 48,54 do 41,6 mln zł, zysk EBITDA - z 9,77 do 8,74 mln zł, zysk operacyjny - z 7,97 do 7,03 mln zł, a zysk netto wzrósł z 4,71 do 7,27 mln zł.
- Podobnie jak wszystkie inne spółki mediowe borykamy się w okresie pandemii z poważnymi problemami. Niektóre sektory naszej działalności jak choćby organizacja wydarzeń zostały praktycznie wyłączone od marca, dlatego nie udało się uniknąć spadku przychodów. Na poziomie grupy kapitałowej jest to jednak zniżka poniżej 10 proc., co w zaistniałej sytuacji gospodarczej oceniamy jako wynik bardzo dobry - komentuje Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media.
- Pomimo bardzo trudnych warunków, dzięki szybkiej i zdecydowanej reakcji już w pierwszym kwartale, udało się kolejny raz poprawić wskaźniki rentowności. Zawdzięczamy to aktywności w domenie cyfrowej - dodaje.
Gremi Media jest notowane na warszawskiej giełdzie od jesieni 2017 roku. W czwartek kurs firmy wynosił 162 zł (ostatni raz zmienił się 15 lipca), co przekładało się na kapitalizację wynoszącą 277 mln zł.
71,35 proc. kapitału spółki należy do kontrolowanego przez Grzegorza Hajdarowicza holdingu KCI. Przez ostatni rok, realizując swoją nową strategię, sprzedał jej znaczące pakiety. Ostatnią jak na razie taką transakcję zrealizował w połowie czerwca: za 3,51 mln euro zbył 114 tys. walorów Gremi Media (6,67 proc. kapitału spółki) luksemburskiej firmie FBNK Finance należącej do Facebank Group.
Dołącz do dyskusji: Gremi Media przy spadku kwartalnych wpływów o 21 proc. zwiększyło zysk do 4,6 mln zł. „Poważne problemy w okresie pandemii”